W naszej firmie w pomieszczeniach biurowych zainstalowano klimatyzację. Czy w związku z tym powinniśmy dokonać ponownej oceny ryzyka zawodowego dla pracowników, którzy pracują w tych pomieszczeniach?
Podczas kontroli mojego zakładu w maju br. stwierdzono brak rzetelnej oceny ryzyka zawodowego pracowników pracujących w kontakcie z rozpuszczalnikami i farbami. Inspektorowi pracy pokazałem karty oceny ryzyka zawodowego, które posiadałem. Wymienione były w nich rozpuszczalniki i farby, a ryzyko było wskazane jako akceptowalne. Czy taka ocena ryzyka nie jest wystarczająca?
Jestem właścicielem niewielkiego warsztatu mechanicznego, który mieści się w wynajętych pomieszczeniach. W wyniku kontroli przeprowadzonej przez inspektora pracy otrzymałem zalecenie przeprowadzenia pomiarów oświetlenia elektrycznego. Czy mimo że nie jestem właścicielem pomieszczeń, mam obowiązek przeprowadzenia tych pomiarów? Jeśli tak, to z jaką częstotliwością powinienem przeprowadzać pomiary oświetlenia
Wiem, że mam obowiązek poinformować pracowników o ryzyku zawodowym związanym z wykonywaną przez nich pracą. Kiedy mam to zrobić? Czy powinno to odbyć się przed rozpoczęciem przez nich pracy? W sytuacji gdy przeprowadzone zostaną nowe badania w tym zakresie, kiedy poinformować o ich wynikach zatrudnione już osoby?
Przepisy prawa pracy przyznają pracownikowi prawo do powstrzymania się od wykonywania pracy nieodpowiadającej przepisom bhp, która stwarza bezpośrednie zagrożenie dla jego zdrowia lub życia albo zagraża w ten sposób innym osobom.