Podatnik będący spółką akcyjną prowadzi działalność opodatkowaną VAT. Jest właścicielem znaku towarowego i przysługują mu prawa autorskie do niego. Znak ten nie został dotychczas zarejestrowany w Urzędzie Patentowym - podatnik nie występował do niego o objęcie znaku prawami ochronnymi. Podatnik zamierza zawiązać spółkę komandytową, w której zostanie wspólnikiem, i wnieść do tej spółki znak towarowy
Uiszczamy opłatę za użytkowanie znaków towarowych dla kontrahenta z Niemiec w wysokości 1200 euro. Otrzymaliśmy rachunek wystawiony na tę kwotę. Znaki te wykorzystujemy przy wysyłce za granicę produktu, który wytwarzamy. Czy powinnam wystawić fakturę wewnętrzną i naliczyć VAT? Rachunek jest wystawiony 5 stycznia 2005 r., a do działu księgowości dotarł dopiero teraz. Jak w takiej sytuacji należy postąpić
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży usługi korzystania ze znaku towarowego? Czy w momencie wystawienia faktury, czy w momencie zapłaty, nie później niż z upływem terminu płatności?
Spółka z o.o. opłaciła w 2004 r. opłatę za 10-letni okres ochronny znaku towarowego w kwocie 5620 zł. Znak towarowy jest zaewidencjonowany jako wartość niematerialna i prawna. Czy opłata ta powinna zostać zaliczona w koszty 2004 r., czy też podlegać rozliczeniu w czasie przez 10 lat? Czy znak ten powinien podlegać amortyzacji?
Od 2000 r. amortyzujemy znak towarowy. Czy istnieje możliwość, tak jak w środkach trwałych na podstawie art. 16i ust. 5 ustawy CIT, obniżenia stawki amortyzacyjnej dla wartości niematerialnych i prawnych od pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego?
Od wielu lat działam na rynku jako podmiot jednoosobowy prowadzący działalność gospodarczą. Przez ten czas znak towarowy mojej firmy stał się znany. Jakie skutki podatkowe spowoduje jego wniesienie w ramach aportu przedsiębiorstwa do spółki z o.o.?
Na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć wzrost zainteresowania organów podatkowych transakcjami zawieranymi przez podmioty powiązane. Jednocześnie wzrosło znaczenie dóbr niematerialnych, w tym w dużej mierze znaków towarowych jako aktywów przedsiębiorstw. Te dwa czynniki są przyczyną, dla której określenie ceny znaku towarowego uzyskanego w ramach transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi nabiera