Nakłady ponoszone przez podatnika na dostosowanie cudzej nieruchomości lub środka trwałego do własnych potrzeb są klasyfikowane jako tzw. inwestycja w obcym środku trwałym. Rozliczenie podatkowe tego rodzaju wydatków może być dla podatników problematyczne, szczególnie w sytuacji wcześniejszego terminu rozwiązania umowy lub zwrotu poniesionych nakładów. W publikacji wskazujemy, w jaki sposób należy
Kradzież, oszustwo czy naturalnie powstałe ubytki oznaczają dla przedsiębiorców powstanie strat materialnych. W takiej sytuacji pojawia się pytanie o konsekwencje podatkowe poniesienia takiej straty. Konsekwencje te pojawiają się zarówno w podatku dochodowym, szczególnie w kosztach podatkowych jak i w rozliczeniach VAT, szczególnie w zakresie prawa do odliczenia. W publikacji przedstawiamy, jak organy
Nie wszyscy podatnicy wykazujący straty podatkowe tracą prawa do zwolnienia z obowiązku sporządzania takiej dokumentacji. Zwolnienia nie tracą podatnicy, którzy ponieśli stratę podatkową na innym źródle przychodów niż to, z którym jest związana transakcja ewentualnie objęta obowiązkiem sporządzenia dokumentacji lokalnej. Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji,
Przedstawiamy pakiet rozwiązań rządu dla firm nazywany „tarczą antykryzysową”, wdrażanych ustawą z 31 marca 2020 r. W raporcie znalazły się również informacje o innych szczególnych rozwiązaniach prawnych, które mają zastosowanie w sytuacjach nadzwyczajnych, a więc także w czasach epidemii. Omówione zostały takie zagadnienia, jak: praca zdalna, prawo do urlopów, wynagrodzenie za przestój, odmowa wykonywania
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
Rozliczenie rocznego PIT za 2019 r. stało się kwestią szczególnie skomplikowaną z uwagi na dużą liczbę zmian, jakie miały miejsce w przepisach updof w trakcie tego roku. Nowa skala podatkowa, nowe koszty pracownicze, to tylko niektóre ze zmian. Nie można zapomnieć o nowej uldze termomodernizacyjnej oraz zwolnieniu dla młodych. To drugie już wystarczająco skomplikowało płatnikom prawidłowe wystawienie
Podatnik, który poniósł stratę w towarze handlowym, powinien koszt jego zakupu wyksięgować z kolumny 10 pkpir „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu” i wpisać w kolumnie 13 pkpir „Pozostałe wydatki”. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się samodzielnie na zasadach ogólnych. Niedawno dowiedziałem się, że mogę odliczyć stratę z poprzedniego roku, jaką wykazałem w poprzednim zeznaniu rocznym. W jaki sposób to zrobić?
Zlikwidowałam firmę 3 sierpnia 2005 r. Czy prawidłowe będzie poniższe wyliczenie dochodu (straty) firmy w PIT-5 za sierpień 2005 r.? Przychody (sprzedaż produktów, od remanentu 0 dochodu) = 12 000 zł. Przychód ze sprzedaży nieruchomości (budynek zakładu) = 150 000 zł. Dochód: 150 000 zł - 90 000 zł = 60 000 zł. Wartość netto środka trwałego = 90 000 zł. Razem przychody: 60 000 zł + 12 000 zł = 72 000
Nasza spółka ponosiła przez ostatnie 3 lata stratę podatkową. Obecnie planujemy połączenie ze spółką matką. W jaki sposób je przeprowadzić, by móc wykorzystać (odliczyć) stratę? Jakie są zasady odliczania strat przy łączeniu się spółek kapitałowych? Zagrożenia
W 2001 r. wykonaliśmy usługę. Wobec odmowy zapłaty w grudniu 2002 r. utworzono odpis aktualizujący. W 2003 r. zawarliśmy umowę z firmą windykacyjną. Trudności z odzyskaniem (apelacje i zaskarżenia wyroków sądowych) spowodowały, iż wyraziliśmy zgodę, aby firma windykacyjna znalazła nabywcę (za 65% wartości) wśród wierzycieli naszego dłużnika. Aneksem do umowy została ustalona cena nabycia. Kiedy i na
Czy pokrycie straty kapitałem zapasowym lub wypracowanym zyskiem roku obrotowego podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych? Czy gotówkowe wpłaty udziałowców spółki na pokrycie straty podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Spółka posiada plac (plus dwa budynki gospodarcze), który dzierżawi innemu przedsiębiorcy. Pod placem znajduje się instalacja wodno-kanalizacyjna odprowadzająca wodę i ścieki. W styczniu instalacja pękła i woda wylewała się do ziemi. Na zewnątrz nie było oznak awarii. Do momentu odczytu licznika zużyto 8819 m3 wody na kwotę 17 638 zł netto. Zakład wodociągów wystawił fakturę. Nieruchomość nie była