Wydatki poniesione na przygotowanie firmowego spotkania (np. z okazji świąt) dla pracowników i ich rodzin, a także innych osób bliskich, stanowią dla podmiotu zatrudniającego koszt podatkowy. Natomiast zdaniem organów podatkowych wydatki związane z uczestnictwem współpracowników w takim spotkaniu z pracownikami nie są kosztem podatkowym. Tego rodzaju wydatki na współpracowników organy podatkowe kwalifikują
O tym, czy wydatki na biznesowy lunch są kosztem firmy, decyduje to, czy mają związek z przychodem. Nie ma znaczenia, czy spotkanie miało miejsce w firmie czy restauracji - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 27 września 2012 r. (sygn. akt II FSK 392/11).
Prezes spółki, który nie prowadzi działalności gospodarczej, ale ma podpisaną umowę o zarządzanie spółką dostał zaproszenie na branżową konferencję. Spółka jest gotowa zwrócić koszty uczestnictwa w tej imprezie. Jak powinniśmy potraktować taki wydatek po stronie prezesa?
Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania prezentami m.in kontrahentów. Wielu przedsiębiorców organizuje dla nich również spotkania świąteczne. W związku z tym mają oni wątpliwości, czy: ● powinni wartość ww. świadczeń uznać za przychód obdarowanego, ● mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie ww. świadczeń, ● należy potrącić od tych świadczeń składki
W czasie przedświątecznym wielu podatników dokonuje szczególnego rodzaju zakupów związanych z tym okresem. Padają liczne pytania o zasady rozliczania VAT. Prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w tym zakresie. Spółka przekazuje pracownikom paczki świąteczne. Czy z tego tytułu powinna rozpoznawać VAT należny? Z okazji świąt zamierzamy przekazać najlepszym kontrahentom prezenty o wartości
Można zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki na drobne poczęstunki, napoje, a także posiłki niezależnie od miejsca ich podawania podczas rozmów z kontrahentami. Możliwość ta istnieje, pod warunkiem że rozmowy dotyczą prowadzonej działalności gospodarczej. Takie stanowisko zajął Minister Finansów w interpretacji ogólnej, której fragment prezentujemy.
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty
Dotychczas organy podatkowe nie kwestionowały zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na zakup drobnych artykułów spożywczych na poczęstunek serwowany w siedzibie podatnika jego kontrahentom i klientom. Niestety, w ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana stanowiska Ministerstwa Finansów na niekorzystne dla podatników.
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania się prezentami. Zwyczaj ten jest obecny również w firmach. Pracodawcy z okazji świąt obdarowują pracowników bonami, talonami, paczkami świątecznymi. Organizują też imprezy mikołajkowe i wigilijne. Niektóre firmy decydują się też na obdarowywanie osób współpracujących z nimi, byłych pracowników oraz dzieci pracowników. W wielu przypadkach
Spółka planuje uczcić pamięć zmarłych pracowników. W tym celu zamówiono epitafium - tablicę pamiątkową poświęconą ich pamięci. Dodatkowo spółka poniesie koszty wieńca i zniczy. Czy takie wydatki mogą stanowić koszt podatkowy?
Nasza spółka kupuje na potrzeby sekretariatu napoje chłodzące, herbatę, kawę. Wydatki te zaliczamy do kosztów reprezentacji. Tak naprawdę produkty te spożywają pracownicy. Czy organ skarbowy może zakwestionować wydatki poniesione na te zakupy jako koszt uzyskania przychodów?
Moja firma zorganizowała spotkanie dla wybranych klientów. Odbyło się ono w hotelu. Koszt wyniósł 250 000 zł. Są to wydatki na reprezentację i reklamę limitowaną. Problem polega na tym, że przychody firmy w pierwszym półroczu są zbyt małe, aby zmieścić powyższą kwotę w limicie. Myślę, że ta kwota zmieści się w limicie około sierpnia. Czy zaliczając sukcesywnie wraz ze wzrostem limitu poniesione koszty
Czy w spółce z o.o. można zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na zakup eleganckich ubrań dla członków zarządu (garnitur, garsonka), jeśli w zasadzie są one niezbędne do reprezentowania przez nich spółki na zewnątrz?
Spółka w okresie obowiązywania „starej” ustawy o VAT przekroczyła limit kosztów reprezentacji i reklamy, czego konsekwencją było niezaliczenie kwoty przekroczenia limitu do kosztów uzyskania przychodów. Sytuacja ta nie ograniczała możliwości odliczenia VAT. W świetle nowo obowiązującej ustawy o VAT przekroczenie limitu kosztów reprezentacji i reklamy ma znaczenie w zakresie odliczania VAT. W naszej