Działalność w Internecie przybiera coraz szerszy zasięg. Oprócz tradycyjnej sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepów internetowych coraz popularniejszą formą działalności w Internecie jest prowadzenie blogów, kanałów czy platform internetowych, sprzedaż reklam na prowadzonych stronach internetowych, a także dzierżawa czy sprzedaż praw do stron i domen internetowych. Wszystkie te czynności wymagają
Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur
Jednostki gospodarcze, prowadząc działalność gospodarczą, muszą liczyć się z koniecznością reklamy swoich produktów/towarów. Jest to jeden ze sposobów, w jaki klienci mogą się dowiedzieć o istnieniu firmy i sprzedawanych przez nią produktach/towarach, a tym samym przedsiębiorca prowadzący ją będzie mógł osiągać zyski. Podczas spotkań z klientami często przekazuje się im produkty/towary firmy w celu
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego
Wprowadzone od 1 stycznia 2016 r. zmiany w podatkach i opłatach lokalnych wpłyną w wielu przypadkach na sposób opodatkowania i wysokość podatków. W opracowaniu przedstawiamy, na czym polegają te zmiany i jak podatnicy podatków lokalnych powinni się na nie przygotować. W opracowaniu pominięto zmiany ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: upol) niedotyczące osób prowadzących działalność gospodarczą
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty
Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.
Firma będąca producentem wyrobów chemii gospodarczej ponosi koszty usług umieszczania zdjęć produktów i ich cen sprzedaży w gazetkach reklamowych sieci handlowych lub hurtowniach. Jak traktować te koszty? Czy jako reklamę publiczną, czy może limitowaną 0,25% przychodu?
Czy wydatki na wykonanie ekspozycji w siedzibie spółki stanowią koszt uzyskania przychodów w całości
Jesteśmy spółką z o.o., prowadzimy działalność w zakresie architektury, urbanistyki, projektując przemysłowe hale i osiedla domów jednorodzinnych, oraz zajmujemy się aranżacją wnętrz. Spółka jest zarejestrowana w naszym mieszkaniu. Dodatkowo na poddaszu budynku, w którym mamy mieszkanie, wynajmujemy część strychu na pracownię. Chcielibyśmy dokonać aranżacji części mieszkania (tj. kuchni oraz łączącego
Nasza spółka zamierza zorganizować dla swoich klientów konkurs. W prowadzonym przez nas sklepie stali klienci dostaną karty, na które w przypadku dokonywania u nas zakupów wpisywać będziemy punkty. Określona liczba punktów będzie oznaczała przyznanie nagrody. Czy koszt zakupu tych nagród wchodzi w limit 0,25% przeznaczony na reprezentację i reklamę?
Promujemy nowe perfumy, rozdając w centrach handlowych darmowe próbki. Jak należy zakwalifikować koszty związane z tą formą informacji o produkcie? Czy jest to reprezentacja, reklama publiczna, reklama niepubliczna?
Spółka w okresie obowiązywania „starej” ustawy o VAT przekroczyła limit kosztów reprezentacji i reklamy, czego konsekwencją było niezaliczenie kwoty przekroczenia limitu do kosztów uzyskania przychodów. Sytuacja ta nie ograniczała możliwości odliczenia VAT. W świetle nowo obowiązującej ustawy o VAT przekroczenie limitu kosztów reprezentacji i reklamy ma znaczenie w zakresie odliczania VAT. W naszej
Redakcja na zamówienie firmy zagranicznej umieszcza reklamę albo artykuł w gazecie. Gazeta jest drukowana w Polsce i wydawana w kraju. W celu potwierdzenia wykonania usługi egzemplarz okazowy jest wysyłany do kontrahenta zagranicznego. Czy jest to eksport usług? Czy należy naliczać VAT od usług i w jakiej stawce?
Czy wydatki poniesione przez spółkę z o.o. w związku z rozesłaniem za pośrednictwem poczty 2 tysięcy folderów reklamowych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości? Spółka zajmuje się handlem, a dane personalne osób, do których adresowana jest akcja promocyjna, figurują w jej bazie danych.
Nasza firma otrzymała fakturę, w której jako nazwę usługi wskazano „pokrycie kosztów materiałów reklamowych”. Czy z faktury tej można odliczyć podatek VAT? Bardzo proszę o opisanie prawidłowego sposobu księgowania takiej faktury.