Zgodnie z zapowiedziami głównego inspektora pracy 1 marca 2016 r. rozpoczął się cykl tzw. pierwszych kontroli. W bieżącym roku inspektorzy pracy skontrolują co najmniej 2600 zakładów pracy, które wcześniej nie były kontrolowane przez PIP. Sprawdzane będą mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników, małe zakłady pracy, w których stan załogi nie przekracza 49 osób, oraz średnie firmy zatrudniające
Ordynacja podatkowa. Protokół kontroli nie powoduje utraty prawa do złożenia wniosku o interpretację
Przeprowadzenie kontroli podatkowej zakończonej protokołem, dotyczącej stanu faktycznego objętego następnie wnioskiem o interpretację, nie stoi na przeszkodzie wydaniu interpretacji - wyrok WSA w Rzeszowie z 10 maja 2012 r. (sygn. akt I SA/Rz 209/12).
W październiku br. w naszej firmie inspektor ZUS przeprowadził kontrolę. W listopadzie otrzymaliśmy protokół pokontrolny, w którym inspektor zakwestionował zawierane z osobami spoza firmy umowy o dzieło. Inspektorzy kontroli uznali, że praca wykonywana przez te osoby kwalifikowała się do zawarcia z nimi umów zlecenia. Prezes nie zgadza się z ustaleniami opisanymi w protokole kontroli. Co w takim przypadku
Moje pytanie dotyczy raportu potwierdzającego możliwość ujęcia wierzytelności nieściągalnych w kosztach uzyskania przychodu. Jakie pozycje powinien zawierać lub jak powinien wyglądać protokół przedstawiający koszty procesowe i egzekucyjne?
Z prac Komisji Inwentaryzacyjnej oceniającej wynik inwentaryzacji i dotyczących weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych powinien powstać odpowiedni protokół zakończony wnioskami w sprawie proponowanego sposobu rozliczenia tych różnic. Przedstawiamy przykładowy wzór takiego protokołu1.