Porady i artykuły

Artykuł
08.02.2019 Kadry i płace

Obowiązkiem pracodawcy jest założenie i prowadzenie odrębnie dla każdego pracownika akt osobowych, będących częścią dokumentacji pracowniczej. Po zmianach przepisów od 1 stycznia 2019 r. akta osobowe powinny się składać z 4 części: A, B, C i D, a nie - tak jak dotychczas - tylko z 3 części. Jednak nowe zasady prowadzenia akt osobowych stosujemy jedynie do pracowników, którzy zostali zatrudnieni od

Porada
02.02.2016 Podatki

Od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach skarbowych na terenie całego kraju obowiązują jednolite opłaty za sporządzenie kopii lub odpisu dokumentów. Wysokość tych opłat określił Minister Finansów w rozporządzeniu. Dzięki temu podatnicy poniosą jednakowe opłaty za tego samego rodzaju czynności, a nie opłaty ustalane dowolnie w poszczególnych urzędach.