Pracodawcy, którzy w 2021 r. są objęci obowiązkiem utworzenia zfśs, powinni przekazać co najmniej 75% odpisu podstawowego na rachunek funduszu najpóźniej 31 maja 2021 r. (poniedziałek). Podmioty uprawnione, które utworzyły fundusz dobrowolnie, środki na jego działalność mogą przekazać w innym dowolnie ustalonym terminie, przy czym również na wyodrębnione konto funduszu. W 2021 r. maksymalna podstawa
1 stycznia 2021 r. przepisami ustawy o PPK objęte zostały dwie ostatnie grupy podmiotów zatrudniających - jednostki sektora finansów publicznych oraz pozostałe podmioty zatrudniające, tzn. te, które wcześniej nie zostały jeszcze włączone do systemu PPK. Podmioty zatrudniające z sektora finansów publicznych muszą najpóźniej 26 marca 2021 r. zawrzeć umowy o zarządzanie PPK, a najpóźniej 10 kwietnia 2021
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Gminna jednostka organizacyjna, której działalność gospodarcza nie spełnia kryterium samodzielności w rozumieniu art. 9 ust. 1 dyrektywy 2006/112/WE, nie może być uznana za podatnika podatku od wartości dodanej odrębnie od gminy, w której skład ta jednostka wchodzi. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 29 września 2015 r. Wyrok ten spowoduje rewolucję w rozliczeniach VAT
Na podstawie projektów opublikowanych od 28 stycznia do 13 lutego 2012 r.
Jak od 1 stycznia 2012 r. wynagradzać asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej
Od 20 lutego 2012 r. wprowadzono zmieniony wykaz stanowisk pracowników samorządowych uzupełniony o nowe stanowiska asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wraz z określeniem przypisanych im wymagań kwalifikacyjnych oraz minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego. Zmiana ta jest konsekwencją wejścia w życie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i obowiązuje
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje nagroda.
Już od 1 września 2016 r. - w założeniach projektodawców - ma obowiązywać ustawa określająca zasady rozliczeń VAT, korekt oraz zwrotu środków unijnych będących efektem centralizacji rozliczeń jednostek samorządu terytorialnego. Co istotne, wejście w życie ustawy nie zobowiązuje samorządów do przyspieszonej centralizacji. Na scentralizowanie swoich rozliczeń mają one czas do końca 2016 r.
Minister Finansów przesunął termin obowiązkowej centralizacji rozliczeń VAT w samorządach na 1 stycznia 2017 r. Pierwotnie samorządy miały czas do końca czerwca 2016 r. na dokonanie tych zmian (zgodnie z komunikatem MF z 29 września 2015 r.).
29 września 2015 r. TSUE wydał orzeczenie (sygn. akt C 276/14), które stanowi rewolucję przy rozliczaniu podatku od towarów i usług przez jednostki samorządu terytorialnego. Wskutek uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego podjętej 26 października 2015 r. w składzie 7 sędziów (sygn. akt I FPS 4/15) centralizacja rozliczeń VAT w samorządach obejmie również gminne zakłady budżetowe. Podstawowe pytanie
Jesteśmy jednostką budżetową. Czy dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastkę, powinniśmy pomniejszyć o dzień wolny udzielony pracownikowi z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności w celu wykonania przez niego badań specjalistycznych zgodnie z ustawą o rehabilitacji pracowników niepełnosprawnych?
Minister Finansów postanowił, że do momentu wydania orzeczenia przez Trybunał Sprawiedliwości UE samorządowe jednostki budżetowe będą uznawane przez organy podatkowe za odrębnych podatników VAT. Przypomnijmy, że w uchwale z 24 czerwca 2013 r. (sygn. akt I FPS 1/13) NSA uznał, że samorządowe jednostki budżetowe nie powinny być traktowane jako odrębni podatnicy VAT. Zdaniem NSA podatnikiem powinna być
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastka, przysługuje, co do zasady, pracownikom jednostek sfery budżetowej i jest nagrodą za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Wysokość trzynastki zależy od długości okresu faktycznie przepracowanego w danym roku. Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 9 lipca 2012 r. do okresu uprawniającego do trzynastki za 2012 r. pracodawcy mogą zaliczyć okres
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone przepisami ustawy z 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo o miarach (dalej: ustawy nowelizującej). Równocześnie z wejściem w życie tych zmian zostało przygotowanych sześć nowych rozporządzeń wykonawczych VAT oraz dwa rozporządzenia zmieniające dotychczasowe rozporządzenia wykonawcze