W związku z usuwaniem skutków powodzi, która miała miejsce na południu i zachodzie Polski we wrześniu 2024 r., pracownicy zyskali dodatkowe uprawnienia pracownicze, takie jak np. prawo do dodatkowych dni urlopu na żądanie czy 20 dni dodatkowego zwolnienia od pracy. Poszkodowani w wyniku powodzi pracodawcy mogą natomiast liczyć na wsparcie finansowe z budżetu państwa, np. w formie dofinansowania do
12 stycznia 2023 r. Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zwiększającą od 1 stycznia 2023 r. dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Zatem dofinansowanie do wynagrodzeń, w zależności od stopnia niepełnosprawności, wzrosło od 50 zł do 450 zł na pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu
Przepisy ustawy o COVID-19 zostały doprecyzowane o nowe rozwiązania w zakresie m.in. rozliczania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników czy wypłaty świadczenia postojowego, a także zasad kontroli wypłaty tych środków. Zmiany te mają na celu usprawnienie dokonywania rozliczeń z ww. tytułów i są uznawane za korzystne dla beneficjentów tej pomocy.
Od 26 kwietnia i 4 maja 2021 r. kolejne podmioty dotknięte skutkami epidemii SARS-CoV-2 mogą ubiegać się o pomoc rządową. W pierwszej kolejności zaoferowano przedsiębiorcom możliwość wnioskowania o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników i dotacje na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Natomiast po 3 maja br. uprawnione podmioty mogą występować o świadczenie postojowe i
Od 28 lutego 2021 r. kolejne podmioty dotknięte skutkami epidemii SARS-CoV-2 mogą ubiegać się o pomoc rządową. Polega ona na wprowadzeniu dodatkowego miesiąca bazowego, w porównaniu z którym można ustalić spadek przychodów konieczny m.in. do uzyskania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników, otrzymania przez przedsiębiorców nawet 3-krotnie świadczenia postojowego, a także 2-krotnie dotacji na bieżące
Nowelizacja ustawy o COVID-19 przedłużyła termin składania wniosków o przyznanie i wypłatę świadczeń na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników. Wnioski można składać najpóźniej do 30 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii COVID-19.
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
Od 1 stycznia 2015 r. obowiązują znowelizowane przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zwiększył się krąg osób niepełnosprawnych, za które pracodawca może otrzymać zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zatrudnieniem, łatwiej jest też uzyskać dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Zmniejszyła się jednak wysokość refundacji
Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia niepełnosprawnego pracownika nie będzie przysługiwało od 1 grudnia br. m.in. tym pracodawcom, którzy nie przekazali wynagrodzeń tych osób na ich rachunek bankowy. Natomiast od tej daty pracodawcy, którzy ponieśli m.in. miesięczne zobowiązania budżetowe za takich pracowników z opóźnieniem, do 14 dni otrzymają wsparcie z funduszu. Do 30 listopada br. nie mają
Zatrudniamy 120 pracowników i działamy na otwartym rynku pracy. Do tej pory nie osiągaliśmy wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych zwalniającego z wpłat na PFRON. W połowie lutego 2014 r. zatrudniliśmy kilka osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. Co powinniśmy zrobić, aby móc ubiegać się o dofinansowanie wynagrodzeń tych pracowników? O tego rodzaju pomoc będziemy występować po raz pierwszy
Od września br. pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne otrzymają wyższe dofinansowanie do ich wynagrodzeń. Ustawodawca zdecydował się bowiem na "odmrożenie" podstawy wyliczania dofinansowania do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych. W regulacjach PFRON ustawodawca wprowadził jeszcze kilka innych istotnych zmian, spośród których najbardziej znaczące to: kontrola prawidłowości korzystania
Od 1 stycznia 2013 r. obowiązują nowe kwoty miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. W związku z uchwaleniem przez Sejm ustawy okołobudżetowej po raz kolejny zostało odroczone zrównanie wysokości dofinansowania przysługującego pracodawcom prowadzącym zakład pracy chronionej oraz pracodawcom z otwartego rynku pracy. W związku z tym w 2013 r. dofinansowanie będzie przysługiwało
Począwszy od 1 kwietnia 2014 r. zakłady z otwartego rynku pracy oraz pracodawcy prowadzący zakłady pracy chronionej będą otrzymywać z PFRON takie samo dofinansowanie do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników. Zmienią się też kwoty dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
Pracodawcy ubiegający się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, począwszy od wynagrodzeń wypłaconych za wrzesień br., w formularzu INF-D-P wykazują kwotę minimalnego wynagrodzenia w wysokości 1386 zł (minimalne wynagrodzenie obowiązujące w grudniu 2011 r.). Taka zmiana w formularzu INF-D-P obowiązuje od 25 października 2012 r.
Jesteśmy pracodawcą z otwartego rynku pracy. Jednego z naszych pracowników niepełnosprawnych zwolniliśmy dyscyplinarnie w listopadzie br. Na jego miejsce zatrudniliśmy nowego pracownika (od 1 grudnia br.). Do wpłaty wynagrodzenia pracownik w oświadczeniu wskazał konto swojego brata. Czy wpłacając pieniądze na konto nienależące do pracownika, zachowamy prawo do dofinansowania wynagrodzenia tego pracownika
Przejęliśmy pracowników innego pracodawcy 12 maja 2016 r. na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. Zgodnie z tym przepisem wynagrodzenie za maj w całości zostanie wypłacone przez nowego pracodawcę. Dotychczasowy pracodawca otrzymywał dofinansowanie z PFRON do wynagrodzenia za jednego niepełnosprawnego pracownika. My, jako nowy pracodawca, również zamierzamy skorzystać z tego uprawnienia. Czy możemy zwrócić
Wnioski o dofinansowanie do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników ze środków PFRON będzie można składać do 25. dnia danego miesiąca. Nowe regulacje będą miały zastosowanie począwszy od miesięcznego dofinansowania należnego za kwiecień 2014 r.
Podstawą do ustalenia odpisu na zfśs i świadczenia urlopowego w 2013 r. jest ta sama kwota, która obowiązywała w poprzednim roku, tj. 2917,14 zł. Odpisy na zfśs w 2013 r. dla nauczycieli należy natomiast ustalać od kwoty bazowej obowiązującej 1 stycznia 2012 r., tj. od 2618,10 zł. To najważniejsze regulacje, jakie wprowadza od 1 stycznia 2013 r. ustawa o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją