Porady i artykuły

Artykuł
05.03.2019 Podatki

Autorskie koszty uzyskania przychodów pozwalają zapłacić zdecydowanie niższy podatek. Okazuje się, że zarówno płatnicy, jak i sami podatnicy mają wiele wątpliwości, jak je stosować w praktyce. Nie rozwiały ich zmiany, które w 2018 r. wprowadził w tym zakresie ustawodawca. Wręcz przeciwnie. Wskazanie wprost w przepisach updof rodzajów działalności twórczej uprawniających do stosowania 50-procentowych

Artykuł
19.11.2018 Podatki

Do 31 stycznia 2019 r. wszyscy płatnicy muszą przekazać urzędom skarbowym informacje podatkowe za 2018 r. Podatnicy otrzymają je w terminie do końca lutego 2019 r. Pracodawcy składający informacje za nie więcej niż 5 podatników nie będą mogli przesłać ich w formie dokumentu pisemnego, lecz elektronicznie. Natomiast od 2020 r. w miesiącu przekroczenia przez pracownika I progu podatkowego pracodawca

Artykuł

Z początkiem 2018 r. weszło w życie kilka ważnych zmian w zakresie zatrudniania pracowników. Najważniejsze z nich dotyczą powierzania pracy cudzoziemcom oraz rozliczania składek ZUS. W publikacji przedstawiamy przegląd wybranych zmian w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych wraz z oceną nowych regulacji. Nie wszystkie bowiem zmiany są korzystne dla pracodawców.

Artykuł

TSUE wydał wyrok w polskiej sprawie dotyczącej opodatkowania VAT opłat reprograficznych pobieranych przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi od producentów i importerów sprzętu i nośników pozwalających na kopiowanie utworów chronionych prawem autorskim. W wyroku z 18 stycznia 2017 r. Trybunał w sprawie Minister Finansów przeciwko Stowarzyszeniu Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych

Porada

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej (działalność marketingowa) wykorzystaliśmy bez zgody twórcy jego utwór muzyczny. W związku z tym dostaliśmy wezwanie do zapłaty od stowarzyszenia zrzeszającego artystów muzycznych, które na podstawie art. 79 Prawa autorskiego żąda od nas zapłaty określonej sumy pieniężnej z tytułu odszkodowania. Po przeprowadzeniu przez nas negocjacji ze stowarzyszeniem

Porada
20.11.2011 Podatki

Jak wyliczyć VAT, prowadząc biuro nieruchomości, jeżeli dokonuję sprzedaży mieszanej, np.: 500 zł sprzedaży zwolnionej oraz 7000 zł sprzedaży opodatkowanej stawką 23%? Czy muszę to zgłosić do urzędu skarbowego? Jeżeli tak, to kiedy? Nadmieniam, że działalność prowadzę kolejny rok. W poprzednim roku sprzedaż zwolniona nie występowała. Czy muszę w związku z tym dokonywać jakiejś korekty?