Porady i artykuły

Porada
02.07.2018 Kadry i płace

Od 1 lipca br. wzrosły kwoty miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Natomiast obniżeniu uległy kwoty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.

Porada
30.06.2018 Kadry i płace

Podczas delegacji nasz pracownik miał opłacony nocleg, w którego cenie było zapewnione śniadanie. Zgodnie z poleceniem służbowym pracownik musiał opuścić hotel o godz. 5.00 rano i w związku z tym nie miał możliwości spożycia posiłku. Czy w takiej sytuacji powinniśmy obniżyć dietę o zapewnione śniadanie? Czy jeżeli jej nie obniżymy, to po stronie pracownika powstanie przychód do opodatkowania?

Artykuł
12.10.2014 Kadry i płace

Brak wyraźnych regulacji dotyczących rozliczania delegacji powoduje, że pracodawcy mogą w tym zakresie stosować większą uznaniowość. Takim postępowaniem narażają się jednak na ryzyko zakwestionowania w czasie kontroli np. przez PIP stosowanych zasad. Aby zmniejszyć to zagrożenie, pracodawcy powinni zadbać o właściwe udokumentowanie kosztów podróży służbowej. W takim przypadku może być konieczne uzyskanie

Artykuł

Podstawą do rozliczenia przez pracodawcę podróży służbowej pracownika są przedstawione przez niego dokumenty (np. faktury, rachunki, bilety). Nie obejmują one jednak wielu danych niezbędnych do prawidłowego naliczenia należności delegacyjnych. Dlatego w regulacjach wewnętrznych warto przyjąć jako zasadę obowiązek złożenia przez pracownika pisemnego oświadczenia o wszelkich okolicznościach mających

Porada
12.05.2013 Kadry i płace

Jeden z naszych pracowników wrócił z krajowej podróży służbowej. W rozliczeniu kosztów delegacji wskazał, że bezpośrednio przed wyjazdem spożył w domu śniadanie. Czy wysokość diety powinniśmy obniżyć o ten posiłek?

Artykuł

Pracownik odbywający na polecenie pracodawcy podróż służbową ma prawo do określonych należności, które mają mu zrekompensować wyższe wydatki związane z pracą i utrzymaniem na wyjeździe. Niestety, w praktyce zarówno interpretowanie okoliczności, w których te należności przysługują, jak i wyliczanie ich wysokości przysparza zakładom pracy sporo problemów i wywołuje niemało wątpliwości. W dużej mierze