Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych
W ramach działalności będę świadczył usługi budowlano-remontowe. Czy mogę w kolumnie 10 pkpir księgować nabywane przeze mnie pędzle, wiertła, tarcze, a także glazurę, gipsy, farby itp., niezbędne do świadczenia usług na rzecz klientów?
Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Pod koniec 2013 r. zdecydowałam się na korzystanie z usług monitorowania budynku mojego biura. Otrzymałam fakturę wystawioną 2 stycznia 2014 r. za monitorowanie obiektu z datą sprzedaży 31 grudnia 2013 r. Mam wątpliwość, czy dobrze wpisałam tę fakturę do pkpir za styczeń 2014 r.
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług budowlanych. Jestem czynnym podatnikiem VAT. Zapłaciłem zaliczkę za materiały budowlane, na którą otrzymałem fakturę. Czy zaliczka ta jest kosztem uzyskania przychodu? Czy mogę odliczyć z niej VAT?
Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.
Jesteśmy spółką jawną, prowadzimy pkpir. We wrześniu 2010 r. kupiliśmy parasole reklamowe oznaczone logo firmy. Ich zakup został ujęty w kolumnie 13 pkpir - pozostałe wydatki. W styczniu br. część tych parasoli rozdaliśmy pracownikom. Cena jednostkowa zakupu parasola wynosiła 18,30 zł. Czy z tego tytułu powstaje przychód dla pracowników? Jeżeli tak, to jak parasole przekazane pracownikom ująć w pkpir
Jesteśmy spółką jawną. Prowadzimy pkpir. Chcemy zawrzeć umowę leasingu operacyjnego na samochód ciężarowy. Opłata wstępna netto wynosi 42 387 zł. Czy wartość tej opłaty możemy zaliczyć do kosztów jednorazowo?