MF potwierdziło, że podatnik, który wynajmuje mieszkanie za pośrednictwem serwisu internetowego, nie musi zakładać działalności gospodarczej. Przychody uzyskiwane w ten sposób mogą być zaliczane do przychodów z tzw. najmu prywatnego. MF przyznało również, że nie prowadzi obecnie prac nad interpretacją ogólną w tej sprawie.
Likwidowana firma chce sprzedać mieszkanie, które było wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej (usługi prawne). Po jakim czasie posiadania takiej nieruchomości nie płaci się podatku dochodowego?
Od 23 lipca 2021 r. kolejnej nowelizacji uległy przepisy ustawy o COVID-19. Najnowsza Tarcza antykryzysowa objęła pomocą m.in. przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne oraz pilotów wycieczek i przewodników turystycznych. Mogą oni liczyć na pomoc udzielaną przez ZUS - świadczenie postojowe i zwolnienie z opłacania składek, a także na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników oraz małe dotacje, do
Podmioty zatrudniające od 1 do 19 osób, a także pozostałe firmy, które dotychczas nie utworzyły PPK, muszą w najbliższym czasie zawrzeć dwie kluczowe dla tego systemu umowy - o zarządzanie PPK oraz o prowadzenie PPK. Mikroprzedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorstwa), u których żadna z osób zatrudnionych nie będzie chciała uczestniczyć w PPK, są z tego obowiązku zwolnieni. W przypadku odwołania deklaracji
Za profesjonalnym obrotem nieruchomościami świadczy ciąg zdarzeń, takich jak wycinka drzew i podział nieruchomości z wydzieleniem drogi dojazdowej. Nie jest też obojętna okoliczność, że podatnik zamierza sprzedać również inną jeszcze nieruchomość. To oznacza, że sprzedaż nieruchomości powinna być opodatkowana VAT jako podejmowana w ramach działalności gospodarczej - wyrok NSA z 31 lipca 2020 r., sygn
Od 31 marca 2020 r. obowiązuje pakiet pomocowy dla przedsiębiorców, którzy ponieśli straty w związku z pandemią koronawirusa, tzw. tarcza antykryzysowa. Na jego podstawie mogą oni ubiegać się m.in. o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, świadczenia przestojowe, zwolnienie ze składek ZUS. Pracodawcy mają też możliwość wprowadzenia mniej korzystanych warunków zatrudnienia pracowników czy stosowania
Od 1 stycznia 2020 r. początkujący przedsiębiorcy uzyskali prawo do popełniania błędów w pierwszych 12 miesiącach prowadzenia działalności. Przedsiębiorca, który skorzysta z „prawa do błędu”, nie zostanie ukarany mandatem albo administracyjną karą pieniężną pod warunkiem, że usunie skutki popełnionych naruszeń.
Małżonek, który w prowadzonej działalności zamierza amortyzować środek trwały stanowiący współwłasność małżeńską, który był uprzednio amortyzowany przez współmałżonka, powinien ustalić jego wartość początkową w wysokości przyjętej wcześniej przez współmałżonka oraz kontynuować stosowaną przez niego metodę amortyzacji. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment
Przedsiębiorca ma status małego podatnika. Kupił środek trwały zaliczony do grupy 3-8 KŚT i dokonał jego jednorazowej amortyzacji. Problem polega na tym, że wartość tego środka trwałego przekracza limit jednorazowej amortyzacji o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Co zrobić z tą nadwyżką?
Małżonkowie prowadzą odrębne działalności gospodarcze. Każdy z nich zamierza wykorzystywać w tych działalnościach należący do nich składnik majątkowy. Jak w tej sytuacji ustalić jego wartość początkową na potrzeby amortyzacji?
Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych
Podatnikowi prowadzącemu firmę remontowo-budowlaną przy zakupie maszyn i urządzeń zaoferowano dokupienie przedłużonej gwarancji na te przedmioty. Czy można taki wydatek zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?