Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie komentarze ekspertów konkursy kontrola PIP koszty koszty podatkowe koszty uzyskania przychodów kwarantanna wypadek przy pracy
    Indeks tematów
    Wszystkie k
    Porada aktualna
    08.09.2022 Kadry i płace

    Czy pracodawca powinien sprostować protokół powypadkowy i zawiadomić o tym PIP, jeśli ZUS nie uznał zdarzenia za wypadek przy pracy

    czytaj dalej
    Porada
    13.07.2020 Kadry i płace

    Zawieszenie postępowania powypadkowego z powodu choroby lub kwarantanny społecznego inspektora pracy

    czytaj dalej
    Porada
    09.11.2017 Kadry i płace

    Czy pracodawca ponosi koszty dodatkowej opinii lekarskiej wydanej w związku z wypadkiem pracownika

    czytaj dalej
    Artykuł
    31.10.2017 Ubezpieczenia

    Jakie warunki muszą spełnić płatnicy ubiegający się o dofinansowanie z ZUS projektów w ramach prewencji wypadkowej od 1 stycznia 2018 r.

    Płatnicy składek, którzy ubiegają się o dofinansowanie przez ZUS działań w celu poprawy bezpieczeństwa warunków pracy w swoich zakładach, od 1 stycznia 2018 r. będą musieli stanąć do konkursu projektów. Dofinansowania z zakresu prewencji wypadkowej nie uzyskają m.in. płatnicy, którzy zalegają z płatnościami składek i podatków.

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.09.2016 Kadry i płace

    Korespondencja pracodawcy z PIP - wzory pism z komentarzem

    W postępowaniu przed organami czy urzędami państwowymi obowiązuje zasada pisemności. Tak jest również w relacjach między Państwową Inspekcją Pracy a kontrolowanymi podmiotami. Umiejętne prowadzenie korespondencji z PIP przy wykorzystaniu przysługujących pracodawcy uprawnień może pomóc w uniknięciu sankcji, jakie może nałożyć na pracodawcę ten urząd za naruszenie przepisów prawa pracy.

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.10.2014 Podatki

    Renty dla poszkodowanego pracownika są kosztem podatkowym - interpretacja MF

    Wydatki na zapłatę renty dla poszkodowanego pracownika lub spadkobierców pracownika należy potraktować jako tzw. pracowniczy koszt prowadzonej działalności. Nie ma znaczenia zaprzestanie prowadzenia tej części działalności, w ramach której doszło do wypadku przy pracy. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.

    czytaj dalej
    Porada
    17.12.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Kiedy odszkodowanie i renta wypłacone pracownikowi poszkodowanemu wskutek wypadku przy pracy są kosztem podatkowym

    Pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym uzyskał od nas jednorazowe odszkodowanie wynikające z przepisów prawa pracy. Dodatkowo zasądzono od naszej spółki zwrot kosztów leczenia, jednorazowe zadośćuczynienie wynikające z przepisów prawa cywilnego oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Czy możemy zaliczyć

    czytaj dalej
    Porada
    07.10.2010 Podatki Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jak skorygować dokumenty rozliczeniowe po uznaniu zdarzenia za wypadek przy pracy

    Pracownik miał wypadek drogowy, gdy jechał służbowym samochodem. Wracał wówczas ze spotkania z klientem już po godzinach pracy, ale do siedziby firmy. W wyniku wypadku przebywał na zwolnieniu lekarskim przez cały sierpień. Analiza okoliczności i oględziny miejsca wypadku zajęły tyle czasu, że zanim został sporządzony protokół powypadkowy uznający zdarzenie za wypadek przy pracy, wypłaciliśmy pracownikowi

    czytaj dalej
    Porada
    13.03.2005 Podatki

    Czy odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy stanowi koszt uzyskania przychodu

    Jeden z pracowników naszej spółki z o.o. doznał urazu wskutek wypadku przy pracy. W związku z tym zasądzono od nas na jego korzyść jednorazowe odszkodowanie oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.