Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie kantor wymiany walut kara umowna komentarze ekspertów konferencja konkursy koszty podatkowe koszty uzyskania przychodów księga przychodów i rozchodów usługi reklamowe
    Indeks tematów
    Wszystkie k
    Artykuł aktualny
    05.05.2022 Podatki Rachunkowość firm

    Sponsoring – rozliczenie podatkowe i ewidencja

    Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych

    czytaj dalej
    Artykuł
    07.09.2021 Podatki

    Wydatki na prowadzenie bloga jako koszty podatkowe – wyrok NSA

    Jeśli podatnik ponosi wydatki służące uatrakcyjnieniu prowadzonego przez niego bloga, dzięki któremu uzyskuje przychody z reklam online, to wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania tego przychodu, pomimo że mają zabarwienie osobiste - wyrok NSA z 14 maja 2021 r., sygn. akt II FSK 1633/19.

    czytaj dalej
    Porada
    02.07.2018 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir towary i usługi nabywane do prowadzonej działalności reklamowej

    Prowadzę działalność reklamową. Kupuję towary, np. długopisy, kalendarze, do których zakupuję usługi grawerowania, nadruku, pozycjonowania. W której kolumnie pkpir powinnam księgować usługi grawerowania, nadruku oraz zakup pojedynczych towarów, np. długopisu, zegara, prezentowanych jako wzory, które pokazuję klientom?

    czytaj dalej
    Artykuł
    29.08.2014 Podatki

    Sponsoring w praktyce

    czytaj dalej
    Porada
    20.10.2011 Podatki

    Dlaczego przy organizacji konkursów warto korzystać z usług firm zewnętrznych

    Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały

    czytaj dalej
    Porada
    20.09.2011 Podatki

    Jak rozliczyć zakup usługi reklamowej na Facebooku

    Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.12.2010 Podatki

    Przychody z innych źródeł - informacja PIT-8C

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 10 określa katalog źródeł przychodów. Źródła określone w pkt 1-8 tego artykułu należą do źródeł nazwanych, np. pozarolnicza działalność gospodarcza. Wszystkie przychody, których nie można zaliczyć do źródeł nazwanych, należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł (art. 10 ust. 1 pkt 9 updof).

    czytaj dalej
    Porada
    13.07.2005 Podatki

    Kiedy przekazanie wyrobu na cele reklamy stanowi koszt

    Zużyto materiały do wytworzenia wyrobu, który następnie przekazano kontrahentowi w celach reklamowych w kraju i za granicą. Czy zużyte materiały będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w momencie przekazania wyrobu kontrahentowi?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.