Spółka w ramach akcji promocyjnej postanowiła w celu wyprzedaży zalegającego w magazynach towaru zastosować promocję polegającą na tym, że każdy nabywca, który zakupi 10 szt. towaru, 11 sztukę otrzyma za symboliczną złotówkę. Czy jednostka straci prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie tych sprzedawanych za kwotę znacznie niższą niż cena zakupu? Jaki to ma wpływ na koszty i przychody podatkowe
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
Organizator loterii, w której główną nagrodą jest samochód osobowy, ma prawo obniżyć podatek należny o cały VAT z faktury dokumentującej jego zakup - wyrok NSA z 28 czerwca 2011 r. (sygn. akt I FSK 1014/10).
Bez pisemnych zasad i regulaminu akcji promocyjnej lub imiennej ewidencji kontrahentów, którym przekazywane są towary, wartość takich dóbr nie może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodu - wyrok WSA w Białymstoku (sygn. akt I SA/Bk 236/04).