7 września oraz 1 października 2021 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone w ramach tzw. pakietu SLIM VAT 2. W artykule omawiamy te zmiany oraz ich praktyczne skutki na konkretnych przykładach.
Na podstawie projektów opublikowanych od 13 do 26 lutego 2012 r.
Ustawa - Prawo upadłościowe i naprawcze (dalej: ustawa) określa dwa tryby postępowania upadłościowego. Jeden z nich przewidziany jest wyłącznie dla przedsiębiorców (tzw. upadłość komercyjna), drugi dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (upadłość konsumencka). Upadłość konsumencka może być także dostępna dla byłych przedsiębiorców i dotyczyć zobowiązań powstałych w okresie prowadzenia
Sąd ogłosił upadłość spółki z o.o. Czy mimo to syndyk w imieniu spółki jest obowiązany zmniejszać koszty uzyskania przychodów o zaliczone do tych kosztów kwoty wynikające z nieopłaconych faktur?
Statystyki prowadzonych postępowań upadłościowych pokazują, że w dalszym ciągu znaczna część przedsiębiorców zgłasza swoje wierzytelności w postępowaniu upadłościowym samodzielnie, bez korzystania z profesjonalnej pomocy prawnej. Ogólnodostępne portale internetowe oferują za niewielką opłatą lub często nieodpłatnie możliwość skorzystania ze wzorów zgłoszenia wierzytelności. Czynność zgłoszenia wierzytelności
Byliśmy generalnym wykonawcą hali produkcyjnej z zapleczem biurowym w legnickiej specjalnej strefie ekonomicznej. Inwestycja została zakończona w roku 2008. Wszyscy nasi podwykonawcy udzielali nam gwarancji na okres nie krótszy niż 5 lat. Jako zabezpieczenie należytego wykonania zobowiązań podwykonawców z tytułu gwarancji potrącaliśmy 5% z każdej faktury wystawionej przez podwykonawcę. W kwietniu 2010