Podatnik, który wycofa nieruchomość z ewidencji środków trwałych i zaprzestanie ją wykorzystywać w prowadzonej działalności gospodarczej, nie musi korygować dokonanych od niej odpisów amortyzacyjnych. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Podatnik kupił używany samochód dostawczy. Najpierw wprowadził go do ewidencji środków trwałych, a dopiero później dokonał jego przerejestrowania. Czy opłata rejestracyjna powinna zwiększać wartość początkową środka trwałego?
W przypadku mniejszych przedsiębiorców częstym zjawiskiem jest prowadzenie przez nich działalności gospodarczej w mieszkaniu (domu), w którym mieszkają. Jeżeli przedsiębiorca chce zaliczyć do kosztów wydatki związane z eksploatacją takiej nieruchomości, to jego obowiązkiem jest wykazanie związku tych wydatków z prowadzoną działalnością gospodarczą i wykluczenie ich osobistego charakteru. W raporcie
Nasze przedsiębiorstwo korzysta z leasingu finansowego w firmie austriackiej, która deklaruje, że jest zwolniona z VAT (podatku od wartości dodanej). 1. Czy w takim przypadku jesteśmy zobowiązani naliczać VAT w Polsce od rat leasingowanej naczepy, która jest przedmiotem leasingu? 2. Czy naczepę trzeba wprowadzić do ewidencji środków trwałych w naszej firmie? 3. Koszt raty określony jest w euro, dlatego
Spółka z o.o. nabyła uprzednio leasingowany samochód osobowy za 3000 zł. W związku z jego wartością spółka nie planuje wpisania go do ewidencji środków trwałych. Czy w związku z tym, że nie został on wpisany do ewidencji środków trwałych, musimy prowadzić dla niego ewidencję przebiegu pojazdów? Czy wydatki na jego używanie będziemy mogli zaliczyć do kosztów podatkowych?
Chciałabym założyć działalność, a konkretnie biuro rachunkowe, które prowadziłabym sama (na początek bez pracowników). Miałabym ok. 20 klientów. Posiadam certyfikat Ministra Finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Nie posiadam uprawnień do wykonywania usług doradcy podatkowego. Czynności, jakie wykonywałabym dla swoich klientów, ograniczałyby się wyłącznie do: prowadzenia
Prowadzimy spółkę akcyjną. Posiadamy pawilon handlowy ujęty w ewidencji środków trwałych i amortyzowany. W bieżącym roku zakupiliśmy prawo własności gruntu, na którym stoi wspomniany pawilon, wraz ze służebnością za kwotę 30 000 brutto. Czy VAT od tej kwoty podlega odliczeniu? Kiedy ten wydatek zaliczyć do kosztów podatkowych?
Jesteśmy spółką akcyjną, która w 2003 roku wzięła w leasing operacyjny samochód ciężarowy, który na potrzeby bilansowe został przekwalifikowany w leasing finansowy (samochód został wprowadzony do ewidencji środków trwałych). W grudniu 2004 roku samochód został ukradziony - posiadamy protokół kradzieży i umorzenia dochodzenia postępowania z policji, a cała dokumentacja została przekazana do PZU celem
27 lutego 2003 r. spółka zakupiła nowy samochód osobowy i od tego dnia był on używany do celów związanych z działalnością gospodarczą. Ponieważ przewidywano okres jego używania dłuższy niż rok, samochód został wpisany do ewidencji środków trwałych i dokonywano od niego odpisów amortyzacyjnych. Jego wartość początkowa została ustalona według ceny nabycia w wysokości 50 000 zł i od tej wartości są dokonywane