Kalendarium wydarzeń kwiecień 2023 r.
Czy na podstawie faktur wysłanych mailem, bez podpisu, mamy możliwość zaliczenia kwoty z takiej faktury w koszty uzyskania przychodu? Czy z takiej faktury możemy odliczyć VAT?
Jak powinnam wpisać do pkpir notę odsetkową za prąd, jeżeli nota nie ma daty wystawienia? Zawiera jedynie termin płatności 14 czerwca 2013 r., a zapłata nastąpiła 19 czerwca br. Czy powinnam wystawić jakiś dowód wewnętrzny?
O nierzetelności księgi można mówić również wówczas, gdy podatnik ewidencjonuje zakupy towarów na podstawie dowodów wystawionych przez podmiot, który w rzeczywistości ich nie sprzedał - wyrok NSA z 24 października 2014 r., sygn. akt II FSK 2628/12.
Co zrobić z fakturą, na której nie ma daty jej wystawienia? Czy można ją uznać za dowód księgowy?
Minister Finansów zajął oficjalne stanowisko w sprawie obowiązku stosowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami. 20 czerwca 2016 r. wydał interpretację ogólną, w której zaakceptował możliwość odpowiedniego stosowania czasowych zwolnień z obowiązku stosowania JPK w stosunku do podmiotów niebędących przedsiębiorcami. Oznacza to, że obowiązek stosowania JPK objął
Organy podatkowe będą miały prawo żądać przekazania całości lub części ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych podatnika w formie elektronicznej dostosowanej do wymogów organu kontrolującego podatnika. Warto wiedzieć, że przepisy nakładające na podatników ten obowiązek wchodzą w życie dopiero 1 lipca 2016 r. i od tej daty będą obowiązywały, ale tylko tzw. dużych przedsiębiorców. Dla małych i średnich
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Firma podpisała z osobą fizyczną umowę o wynajem pomieszczenia. W umowie jest wartość czynszu, data płatności, ale nie ma nic o tym, że czynsz będzie płacony na podstawie rachunku czy faktury VAT. Wynajmujący wzbrania się teraz przed wystawieniem rachunku. Na jakiej podstawie mogę zaksięgować do pkpir wydatki ponoszone za wynajem, czy mogę sporządzić dokument wewnętrzny?