Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą wynajął pomieszczenie na potrzeby swojej firmy. Musiał w nim przeprowadzić niewielką adaptację. Wydał na to niecałe 3000 zł. Czy takie wydatki należy potraktować jako inwestycję w obcym środku trwałym?
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Rozpoczęłam działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu restauracji. Podpisałam umowę najmu, na podstawie której dokonuję adaptacji wynajmowanych pomieszczeń. Wydatki poniesione przeze mnie na ten cel przekroczą kwotę 20 000 zł. Jak prawidłowo ująć te wydatki w pkpir?