Porady i artykuły

Artykuł

Wielu przedsiębiorców zatrudniających pracowników zawiera grupowe umowy ubezpieczenia, które obejmują pracowników ochroną ubezpieczeniową w zakresie ryzyk określonych tą umową. Sposób podatkowego i bilansowego rozliczenia pracowniczych ubezpieczeń grupowych zależy od źródła ich finansowania. Ubezpieczenia te mogą być bowiem finansowane zarówno przez pracodawcę, jak i przez pracownika.

Artykuł

Odszkodowania to nierozerwalny element naszego życia gospodarczego. Ich otrzymanie bądź zapłata wywiera określone skutki podatkowe. Większość z nich jest przychodem, który często jednak korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego. Płacąc odszkodowania, należy mocno przeanalizować możliwość ich zaliczenia do kosztów. Wiele odszkodowań jest bowiem wprost wyłączonych z kosztów. W raporcie przedstawiamy

Porada

W maju 2012 r. zawarliśmy umowę ubezpieczenia samochodu (OC i AC) obowiązującą od 6 maja 2012 r. do 5 maja 2013. r. Ubezpieczenie płatne jest w dwóch ratach, tj.: ● pierwsza rata w wysokości 1032 zł płatna do 6 maja 2012 r. (została w tym dniu przez nas opłacona), ● druga rata w wysokości 1032 zł płatna do 4 listopada 2012 r. (rata ta została opłacona dopiero w styczniu 2013 r.). Całość ubezpieczenia