Podmioty gospodarcze w toku prowadzonej działalności bardzo często wykorzystują samochody osobowe, których podstawą używania jest umowa leasingu. Po zakończeniu umowy samochód może zostać wykupiony przez przedsiębiorcę i dalej używany na potrzeby prowadzonej działalności, a następnie sprzedany. Przedstawiamy podatkowe i rachunkowe skutki wykupu i sprzedaży leasingowanego pojazdu.
Odszkodowania to nierozerwalny element naszego życia gospodarczego. Ich otrzymanie bądź zapłata wywiera określone skutki podatkowe. Większość z nich jest przychodem, który często jednak korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego. Płacąc odszkodowania, należy mocno przeanalizować możliwość ich zaliczenia do kosztów. Wiele odszkodowań jest bowiem wprost wyłączonych z kosztów. W raporcie przedstawiamy
W maju 2012 r. zawarliśmy umowę ubezpieczenia samochodu (OC i AC) obowiązującą od 6 maja 2012 r. do 5 maja 2013. r. Ubezpieczenie płatne jest w dwóch ratach, tj.: ● pierwsza rata w wysokości 1032 zł płatna do 6 maja 2012 r. (została w tym dniu przez nas opłacona), ● druga rata w wysokości 1032 zł płatna do 4 listopada 2012 r. (rata ta została opłacona dopiero w styczniu 2013 r.). Całość ubezpieczenia
Jak rozliczyć i zaksięgować jazdę lokalną odbytą prywatnym samochodem pracownika w celu służbowym?
W jakiej kwocie przyjąć do ewidencji środków trwałych samochód wykupiony z leasingu operacyjnego w cenie brutto 3975,97 zł?