Porady i artykuły

Artykuł
10.06.2019 Rachunkowość firm

Jednostki gospodarcze, prowadząc działalność gospodarczą, muszą liczyć się z koniecznością reklamy swoich produktów/towarów. Jest to jeden ze sposobów, w jaki klienci mogą się dowiedzieć o istnieniu firmy i sprzedawanych przez nią produktach/towarach, a tym samym przedsiębiorca prowadzący ją będzie mógł osiągać zyski. Podczas spotkań z klientami często przekazuje się im produkty/towary firmy w celu

Artykuł

Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, czyli takich umów, które nie zostały uregulowane w krajowych przepisach prawa cywilnego. W rezultacie konstrukcja tej umowy opiera się na zasadzie swobody umów, która wynika z przepisu art. 353¹ ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny - j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm. (dalej: k.c.). Przepis ten stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć

Artykuł

Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego

Porada

Firma, która ma sieć barów szybkiej obsługi, zakupiła dla pracowników koszulki, fartuszki oraz czapki z daszkiem, na których jest logo firmy. Pracownicy to studenci zatrudnieni na umowę zlecenia. Ubrań tych nie dostają na własność - gdy odchodzą, muszą je zdać. Na jakie konto powinniśmy zaksięgować wydanie tych ubrań (czy jako pozostałe świadczenia dla pracowników, czy też pozostałe koszty)? Czy będą