Pracodawcy, którzy w 2021 r. są objęci obowiązkiem utworzenia zfśs, powinni przekazać co najmniej 75% odpisu podstawowego na rachunek funduszu najpóźniej 31 maja 2021 r. (poniedziałek). Podmioty uprawnione, które utworzyły fundusz dobrowolnie, środki na jego działalność mogą przekazać w innym dowolnie ustalonym terminie, przy czym również na wyodrębnione konto funduszu. W 2021 r. maksymalna podstawa
1 stycznia 2021 r. przepisami ustawy o PPK objęte zostały dwie ostatnie grupy podmiotów zatrudniających - jednostki sektora finansów publicznych oraz pozostałe podmioty zatrudniające, tzn. te, które wcześniej nie zostały jeszcze włączone do systemu PPK. Podmioty zatrudniające z sektora finansów publicznych muszą najpóźniej 26 marca 2021 r. zawrzeć umowy o zarządzanie PPK, a najpóźniej 10 kwietnia 2021
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Pracodawcy ze sfery budżetowej mają obowiązek wypłacić swoim pracownikom do końca marca 2019 r. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastkę). Ostatni dzień terminu na wypłatę przypada w niedzielę. Nie ulega on jednak przesunięciu. Pracownicy, którzy nabyli prawo do trzynastki, powinni dysponować taką wypłatą najpóźniej 31 marca 2019 r. W artykule odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Jesteśmy jednostką samorządową. Nasi pracownicy mają prawo do dodatku stażowego, który przysługuje również za czas niezdolności do pracy. Od części dodatku (lub całości, jeżeli niezdolność do pracy trwa przez cały miesiąc) przypadającego na okres choroby pobieramy wyłącznie podatek. W jakiej wysokości powinniśmy zaliczyć dodatek stażowy do podstawy wymiaru trzynastki - w pełnej przysługującej kwocie
Gminna jednostka organizacyjna, której działalność gospodarcza nie spełnia kryterium samodzielności w rozumieniu art. 9 ust. 1 dyrektywy 2006/112/WE, nie może być uznana za podatnika podatku od wartości dodanej odrębnie od gminy, w której skład ta jednostka wchodzi. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 29 września 2015 r. Wyrok ten spowoduje rewolucję w rozliczeniach VAT
Na podstawie projektów opublikowanych od 28 stycznia do 13 lutego 2012 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 20.09-1.10.2010 r.
Jak od 1 stycznia 2012 r. wynagradzać asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej
Od 20 lutego 2012 r. wprowadzono zmieniony wykaz stanowisk pracowników samorządowych uzupełniony o nowe stanowiska asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wraz z określeniem przypisanych im wymagań kwalifikacyjnych oraz minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego. Zmiana ta jest konsekwencją wejścia w życie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i obowiązuje
W Sejmie i Senacie zakończyły się prace nad ustawą o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011-2013 (druk sejmowy 3579). Ustawa ma na celu ograniczenie kosztów funkcjonowania części administracji publicznej, a także zwiększenie efektywności wykonywania zadań powierzonych osobom zatrudnionym w działach
Minister Finansów w rozporządzeniu wykonawczym VAT określa m.in. czynności zwolnione z VAT (niewymienione w ustawie) oraz czynności objęte obniżonymi stawkami VAT (również w sytuacjach, których nie uwzględnia ustawa). Kilka z tych preferencji było terminowych i zakończyło się z końcem 2011 r. Oznacza to, że od 1 stycznia 2012 r. czynności te podlegają opodatkowaniu stawkami określonymi w ustawie. Są
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.