Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie JPK jak zaksięgować środki trwałe
    Indeks tematów
    Wszystkie j
    Artykuł aktualny
    09.09.2024 Podatki Rachunkowość firm

    JPK_ST_KR. Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla podmiotów prowadzących księgi rachunkowe – broszura informacyjna MF

    czytaj dalej
    Porada
    08.07.2019 Rachunkowość firm

    Jak ująć w księgach rachunkowych opłatę za przerejestrowanie samochodu

    czytaj dalej
    Artykuł
    04.07.2019 Podatki Kadry i płace Rachunkowość firm

    Hulajnoga w firmie – zasady używania przez pracowników, rozliczenie podatkowe oraz księgowe w księgach rachunkowych i pkpir

    Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych

    czytaj dalej
    Porada
    01.10.2018 Rachunkowość firm

    BILANS 2018. Jak w rachunku zysków i strat wykazać wynik na sprzedaży wielu środków trwałych

    czytaj dalej
    Artykuł
    09.07.2018 Podatki Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych używanie składnika majątku trwałego dłużej niż rok, gdy w momencie nabycia jego wartość odniesiono bezpośrednio w koszty

    W praktyce zdarza się, że przedsiębiorca zakupi składnik rzeczowego majątku trwałego, którego wartości - ze względu na przewidywany okres używania równy lub krótszy niż rok - nie zaliczy do środków trwałych, lecz ujmie bezpośrednio w kosztach. Jeśli jednak okaże się, że faktyczny okres używania tego składnika majątku będzie inny niż ten przewidywany, tzn. będzie dłuższy niż rok, i zostaną spełnione

    czytaj dalej
    Porada
    13.06.2018 Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych przekwalifikowanie inwestycji na środek trwały

    czytaj dalej
    Porada
    13.06.2018 Rachunkowość firm

    Jak ująć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym

    czytaj dalej
    Porada
    09.02.2018 Rachunkowość firm

    Jak ustalić i wykazać w sprawozdaniu finansowym trwałą utratę wartości środków trwałych

    czytaj dalej
    Porada
    27.11.2017 Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych ujawniony w trakcie inwentaryzacji niedobór całkowicie zamortyzowanego środka trwałego

    czytaj dalej
    Porada
    25.09.2017 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zwrot częściowo zamortyzowanego środka trwałego

    czytaj dalej
    Artykuł
    09.06.2017 Podatki Rachunkowość firm

    Odszkodowania związane z prowadzoną działalnością gospodarczą – rozliczenia podatkowe i ewidencja księgowa

    Odszkodowania to nierozerwalny element naszego życia gospodarczego. Ich otrzymanie bądź zapłata wywiera określone skutki podatkowe. Większość z nich jest przychodem, który często jednak korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego. Płacąc odszkodowania, należy mocno przeanalizować możliwość ich zaliczenia do kosztów. Wiele odszkodowań jest bowiem wprost wyłączonych z kosztów. W raporcie przedstawiamy

    czytaj dalej
    Artykuł
    08.06.2017 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych przekazanie wyrobu gotowego na potrzeby własne jednostki

    Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego

    czytaj dalej
    Porada
    17.01.2017 Podatki Rachunkowość firm

    Jak ująć w księgach rachunkowych trwałą utratę wartości środka trwałego

    czytaj dalej
    Porada
    17.05.2016 Rachunkowość firm

    Jak rozwiązać kapitał z aktualizacji wyceny

    czytaj dalej
    Porada
    17.09.2015 Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych wyposażenie otrzymane jako darowizna

    czytaj dalej
    Porada
    17.04.2015 Podatki Rachunkowość firm

    Jak ująć w księgach rachunkowych sprzedaż maszyny na złom

    czytaj dalej
    Porada
    17.02.2015 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakup kasy fiskalnej i należną ulgę związaną z tym zakupem

    Podatnicy, którzy prowadzą sprzedaż dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, mają obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej. Wynika on z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT. W związku z tym podatnicy rozpoczynający działalność mają wiele pytań dotyczących prawidłowego rozliczenia w księgach rachunkowych zakupu kasy fiskalnej i należnej

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.01.2015 Rachunkowość firm

    BILANS 2014. Aktualizacja środków trwałych, rzeczowych składników majątku obrotowego i należności

    Jedną z podstawowych zasad rachunkowości jest zasada ostrożnej wyceny (art. 7 ust. 1 uor). Nakazuje ona wyceniać aktywa ostrożnie, a jednocześnie obiektywnie. Oznacza to konieczność uwzględniania przy wycenie bilansowej aktywów także zmniejszeń wartości użytkowej lub wartości handlowej składników aktywów (należności, zapasów, środków trwałych). Utworzone w ten sposób odpisy aktualizujące zmniejszają

    czytaj dalej
    Artykuł
    29.07.2014 Rachunkowość firm

    Czy w księgach rachunkowych należy wyszczególniać koszty usługi transportowej związanej z zakupionym środkiem trwałym

    Otrzymaliśmy fakturę, na której wykazane są dwie pozycje - sprzęt komputerowy i usługa transportowa. Ogółem te dwie pozycje dają cenę, na jaką umówiliśmy się z dostawcą. Czy wobec tego możemy w ewidencji księgowej wykazać wyłącznie zakup sprzętu komputerowego, czy powinniśmy wykazać zakup sprzętu informatycznego i zakup usługi?

    czytaj dalej
    Porada
    28.06.2014 Podatki Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Jak ująć w księgach rachunkowych i rozliczyć podatkowo otrzymany aport w formie rzeczowej

    Spółka z o.o. wyemitowała udziały o wartości nominalnej 100 000 zł. W zamian za wydane udziały otrzymała środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o następujących wartościach rynkowych i księgowych: ● wartość księgowa środków trwałych u podmiotu wnoszącego wkład wynosi 50 000 zł, ich wartość rynkowa wynosi 80 000 zł, ● wartość księgowa wartości niematerialnych i prawnych u podmiotu wnoszącego

    czytaj dalej
    Porada
    12.04.2014 Podatki Rachunkowość firm

    Czy dzień fizycznej likwidacji środka trwałego jest dniem zakończenia dokonywania odpisów amortyzacyjnych

    W marcu 2014 r. podjęliśmy decyzję o likwidacji maszyny produkcyjnej, natomiast w kwietniu 2014 r. dokonaliśmy jej fizycznej likwidacji. W dniu likwidacji maszyna nie była jeszcze całkowicie umorzona. W którym miesiącu należy dokonać ostatniego odpisu amortyzacyjnego - w marcu czy w kwietniu?

    czytaj dalej
    Porada
    29.03.2014 Rachunkowość firm

    Jak przekwalifikować nieruchomość z inwestycji do środków trwałych

    W styczniu 2013 r. spółka zawarła z firmą leasingową umowę leasingu nieruchomości lokalowej na okres 10 lat. W myśl ustawy o rachunkowości jest to dla spółki leasing finansowy. W styczniu 2014 r. nieruchomość została oddana w najem do spółki X. Z zawartej umowy najmu ze spółką X wynikało, że jest to leasing finansowy. Wobec tego nieruchomość została zdjęta ze stanu środków trwałych w leasingu i wprowadzona

    czytaj dalej
    Porada
    12.10.2012 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakup gruntu wraz z budynkiem, gdy w akcie notarialnym nie wyodrębniono ich wartości

    W sierpniu 2012 r. spółka dokonała zakupu nieruchomości zabudowanej. W akcie notarialnym nie wyszczególniono wartości gruntu i znajdującego się na nim budynku (hala produkcyjna z częścią biurową). Zwróciliśmy się do rzeczoznawcy o wycenę poszczególnych składników. Operat szacunkowy spółka otrzymała we wrześniu, przy czym wartość z niego wynikająca jest wyższa niż określona w akcie notarialnym. Według

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.