Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Transakcje zagraniczne sprawiają podatnikom kłopoty związane z ich prawidłowym rozliczeniem. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że na podatkowe rozliczenie zagranicznej sprzedaży lub zakupu składa się z reguły kilka etapów. Pomyłka w jednym z nich może skutkować błędami w dalszym rozliczeniu. Dlatego, aby zapobiec takim pomyłkom, warto przeanalizować poszczególne etapy związane z rozliczeniem zagranicznych
Prowadzimy sklep i jesteśmy podatnikami VAT. Zamówiliśmy u niemieckiego kontrahenta towar handlowy, który w tym samym miesiącu sprzedaliśmy naszemu klientowi. Wraz z towarem otrzymaliśmy rachunek na kwotę 2230,00 zł bez VAT. Klientowi naliczyliśmy 23% VAT i 10% marży. Było to nasze pierwsze takie zamówienie i sprzedaż. 1. Jak mamy zaksięgować to w pkpir i jak rozliczyć w deklaracji VAT-7? W jakie rubryki
U niemieckiego dostawcy zamówiliśmy maszynę o wartości 36 125 euro. Niemiecki podatnik 6 listopada 2012 r. wystawił fakturę zaliczkową na kwotę 7000 euro na poczet zakupu maszyny. Zaliczka została wpłacona 8 listopada 2012 r. Wystawiona faktura zaliczkowa nie spowodowała powstania obowiązku podatkowego, ponieważ była wystawiona przed terminem otrzymania zaliczki. 10 stycznia 2013 r. niemiecki kontrahent
Na fakturze wystawionej przez kontrahenta niemieckiego mam wyszczególnione części zamienne i ich cenę oraz w oddzielnej pozycji usługę naprawy samochodu. Czy u polskiego podatnika zakup części wraz z usługą stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, czy też całość należy opodatkować jako import usługi?
W lutym br. kupiliśmy zestaw: pióro i długopis z przesyłką z Belgii. Wystawiono fakturę w Belgii z VAT 0% na kwotę brutto: 141,06 euro, czyli 646,45 zł. Faktura jest z lutego 2012 r., a otrzymałam ją w marcu 2012 r. Jak mam wykazać ten zakup w deklaracji VAT-7 i w informacji podsumowującej VAT-UE, którą składamy raz na kwartał od usług projektowych?
Transakcje zagraniczne nierzadko sprawiają wiele kłopotów związanych z prawidłowym ich rozliczeniem. Wynika to m.in. z faktu, że na podatkowe rozliczenie zagranicznej sprzedaży lub zakupu towaru składa się z reguły kilka etapów. Pomyłka w jednym z nich może powodować błędy w dalszym rozliczeniu. Przykładowo błędne ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego w VAT może spowodować w konsekwencji nieprawidłowe