Przedłużająca się pandemia COVID-19 i nakładane w związku z tym ograniczenia w zakresie działalności powodują, że wielu przedsiębiorców decyduje się lub jest zmuszonych podjąć decyzję o likwidacji działalności. W tym materiale przedstawiamy, jak proces ten przebiega w księgach rachunkowych likwidowanej jednostki.
7 września oraz 1 października 2021 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone w ramach tzw. pakietu SLIM VAT 2. W artykule omawiamy te zmiany oraz ich praktyczne skutki na konkretnych przykładach.
Używanie do celów prowadzonej działalności gospodarczej środków trwałych stanowiących cudzą własność jest obecnie praktyką powszechną. Często zdarza się również, że przedmioty te, aby mogły być w pełni użyteczne, wymagają dodatkowych nakładów. Jeśli zmiany wprowadzone w cudzym składniku majątkowym posiadają znamiona ulepszenia, to zainwestowanych środków nie można rozliczyć bezpośrednio w kosztach
Nasza spółka posiada wiele lokalizacji biurowo-magazynowych i sklepów. Ostatnio w związku ze złą koniunkturą postanowiliśmy zakończyć działalność w mniej dochodowych placówkach. Niestety, w większości lokalizacji podpisane umowy najmu są długoterminowe. Oznacza to konieczność ich przedterminowego rozwiązania. Kolejny problem, jaki się pojawił, to fakt, że na potrzeby naszej działalności na lokale te