Od 1 listopada do 31 marca zgodnie z przepisami bhp trwa tzw. okres zimowy. W tym czasie obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom minimalnej temperatury – co najmniej 18°C w pomieszczeniach pracy lekkiej i biurowej oraz co najmniej 14°C w pozostałych miejscach wykonywania obowiązków. Ponadto pracodawcy powinni też wyposażyć pracowników w odpowiednią odzież i obuwie ochronne oraz zapewnić
Pracodawca ma obowiązek zapewnienia bezpiecznych warunków pracy nie tylko pracownikom, ale też osobom zatrudnionym na podstawie umów cywilnoprawnych. Przepisy nie przewidują jednak bezpośredniego obowiązku skierowania zleceniobiorców na badania profilaktyczne, szkolenie bhp czy wyposażenia ich w odzież, obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej. Nie regulują też wprost kwestii związanych z ich
Kilku moich pracowników pracuje czasami na dworze. Nie są to prace powodujące zabrudzenie odzieży, jednak niekiedy może ona ulec zamoczeniu. Czy muszę zapewnić im jakąś odzież ochronną? Czy istnieje gdzieś wyszczególnienie, przy jakich pracach pracodawca taką odzież musi przekazać zatrudnionym osobom?