Przedłużająca się pandemia COVID-19 i nakładane w związku z tym ograniczenia w zakresie działalności powodują, że wielu przedsiębiorców decyduje się lub jest zmuszonych podjąć decyzję o likwidacji działalności. W tym materiale przedstawiamy, jak proces ten przebiega w księgach rachunkowych likwidowanej jednostki.
7 września oraz 1 października 2021 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone w ramach tzw. pakietu SLIM VAT 2. W artykule omawiamy te zmiany oraz ich praktyczne skutki na konkretnych przykładach.
Używanie do celów prowadzonej działalności gospodarczej środków trwałych stanowiących cudzą własność jest obecnie praktyką powszechną. Często zdarza się również, że przedmioty te, aby mogły być w pełni użyteczne, wymagają dodatkowych nakładów. Jeśli zmiany wprowadzone w cudzym składniku majątkowym posiadają znamiona ulepszenia, to zainwestowanych środków nie można rozliczyć bezpośrednio w kosztach