Nieprawidłowości w umowach o pracę mogą wynikać z różnych przyczyn, z których najczęstszymi są nieznajomość przepisów prawa pracy i omyłki pisarskie. Takie sytuacje mogą powodować określone konsekwencje finansowe dla pracodawcy. Mogą też pozostać bez wpływu na uprawnienia pracownika i będą co najwyżej wymagały modyfikacji w drodze aneksu do umowy albo tylko omówienia pomyłki w dokumencie umowy.
Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.
Od 1 stycznia 2020 r. początkujący przedsiębiorcy uzyskali prawo do popełniania błędów w pierwszych 12 miesiącach prowadzenia działalności. Przedsiębiorca, który skorzysta z „prawa do błędu”, nie zostanie ukarany mandatem albo administracyjną karą pieniężną pod warunkiem, że usunie skutki popełnionych naruszeń.
Określenie w treści oferty wykonawcy błędnej stawki VAT oraz obliczenie, na podstawie tej stawki, podatku VAT jako składnika ceny brutto stanowi błąd w obliczeniu ceny i jest podstawą do odrzucenia oferty - uchwała Sądu Najwyższego z 20 października 2011 r. (sygn. akt IIICZP 52/11, III CZP 53/11).
Pracodawca zauważył, że wystawione przez niego 2 miesiące temu świadectwo zawiera błędy. Czy można sprostować to świadectwo?
Od 1 stycznia 2017 r. do ustawy o VAT powróciło tzw. "dodatkowe zobowiązanie podatkowe". Takie zobowiązanie może być na podatnika nałożone przede wszystkim w przypadkach, gdy zaniża on lub nie wpłaca należnego VAT, ale nie tylko. W artykule przedstawiamy listę przypadków, w których podatnik może zostać w ten sposób ukarany, oraz zasady wymierzania tej sankcji, która może wynieść 20, 30 a nawet 100
Składanie zeznań rocznych w podatkach dochodowych to obowiązek większości podatników. Mimo że obecnie coraz częściej korzystamy z elektronicznych wersji formularzy lub dedykowanych programów, które podpowiadają nam, w jaki sposób prawidłowo wypełnić zeznanie, w dalszym ciągu zdarzają się błędy podczas wypełniania własnych PIT-ów (CIT-ów). Jak prawidłowo wypełnić zeznanie roczne i uiścić ewentualny
Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak robią to teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa z 10 września 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.
Odszkodowania wypłacone właścicielom upadłej spółki za błąd urzędnika skarbowego to przychód, od którego trzeba zapłacić podatek. Nie ma przepisu, z którego wynikałoby, że takie odszkodowanie nie jest opodatkowane - wyrok NSA z 9 kwietnia 2015 r., sygn. akt II FSK 732/13.
Pracownica działu kadr wypełniając ZUS ZWUA dla zwalnianego pracownika pomyliła się w dacie wyrejestrowania z ubezpieczeń - zamiast wpisać datę 1.11.2013 wpisała 15.10.2013. Czy w tej sytuacji powinniśmy złożyć za pracownika ZUS ZUA od 15.10.2013 r., a potem prawidłowo wyrejestrować go na ZUS ZWUA, podając prawidłową datę wyrejestrowania, tj. 1.11.2013, czy przygotować tylko ZUS ZWUA w trybie korekty