Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu decydują się przede wszystkim podatnicy prowadzący małe firmy albo rozpoczynający swoją przygodę z biznesem. Takie postępowanie to duża oszczędność kosztów, takich jak chociażby koszt wynajmu lokalu potrzebnego do prowadzonej działalności od podmiotu zewnętrznego. Podatnicy, którzy zdecydują się na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu, mogą rozliczać w
Pracownik spółki przypadkowo wypisał kilka faktur dokumentujących tę samą transakcję. Ze względu na to, że były one wypisane błędnie, nie zostały przekazane kontrahentowi, który otrzymał wyłącznie jedną fakturę poprawnie dokumentującą wykonaną czynność. Jednocześnie przez nieuwagę faktury te nie zostały zniszczone - leżały w szufladzie pracownika, który je wystawił. W trakcie kontroli podatkowej urzędnicy