Porady i artykuły

Porada aktualna
10.05.2024 Kadry i płace

Pracownik, z którym w grudniu 2023 r. rozwiązaliśmy umowę o pracę z powodu likwidacji jednego z naszych oddziałów, w czerwcu 2024 r. miał otrzymać drugą część dodatkowej odprawy przyznanej mu za utratę zatrudnienia. Odprawa była uregulowana tylko w porozumieniu rozwiązującym umowę o pracę (nie ma o niej wzmianki w żadnych regulacjach wewnątrzzakładowych). Jednak były pracownik zmarł przed jej wypłatą

Porada aktualna
13.03.2023

Nasz pracownik zmarł w trakcie pobierania świadczenia rehabilitacyjnego. Nie doczekał wypłaty tego świadczenia za marzec 2023 r., której termin przypada ostatniego dnia tego miesiąca. Komu powinniśmy wypłacić świadczenie rehabilitacyjne?

Artykuł
13.10.2017 Podatki Kadry i płace

Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do

Porada

Nasza pracownica zmarła w listopadzie 2016 r. Od września 2016 r. przysługiwało jej świadczenie rehabilitacyjne, którego jesteśmy płatnikiem. Pracownica pozostawiła męża i dwoje małoletnich dzieci. Czy w tej sytuacji świadczenie rehabilitacyjne przysługujące rodzinie pracownicy powinniśmy opodatkować podatkiem dochodowym od osób fizycznych, czy podatkiem od spadków i darowizn?

Porada

W grudniu 2014 r. zmarł jeden z naszych pracowników. Pozostawił żonę, dwie prowadzące własną działalność gospodarczą córki w wieku 33 i 36 lat oraz 23-letniego syna, który obecnie studiuje. Komu, na jakiej podstawie i w jakich częściach powinniśmy wypłacić należne po nieżyjącym pracowniku świadczenia, takie jak: zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy oraz odprawę pośmiertną?

Porada

Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów