Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
W grudniu 2014 r. zmarł jeden z naszych pracowników. Pozostawił żonę, dwie prowadzące własną działalność gospodarczą córki w wieku 33 i 36 lat oraz 23-letniego syna, który obecnie studiuje. Komu, na jakiej podstawie i w jakich częściach powinniśmy wypłacić należne po nieżyjącym pracowniku świadczenia, takie jak: zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy oraz odprawę pośmiertną?
Od maja finansujemy pracownikom składki na grupowe ubezpieczenie na życie. Do otrzymania świadczeń z polisy jest uprawniony pracownik lub wskazana przez niego osoba. Czy kwota składki stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy? Czy w przypadku śmierci pracownika będziemy zwolnieni z wypłaty odprawy pośmiertnej lub zobowiązani do zapłaty różnicy, jeśli świadczenie
W sierpniu br. wypłaciliśmy po zmarłym pracowniku odprawę pośmiertną małżonce i 21-letniej jego córce, która - jak się później okazało - przerwała naukę ponad rok temu. Czy w tej sytuacji możemy żądać zwrotu odprawy od córki zmarłego pracownika?
Pracownik zginął w wypadku samochodowym. Jego umowa o pracę wygasła zatem z powodu śmierci. Żonie zmarłego pracownika wypłaciliśmy odprawę pośmiertną. Czy informację o wypłaceniu tej odprawy powinniśmy zamieścić w świadectwie pracy, które mamy wydać żonie pracownika?
Jeden z naszych pracowników przez kilka dni nie przychodził do pracy. Jego żona poinformowała nas telefonicznie, że zmarł i poprosiła o wystawienie świadectwa pracy. Na jakiej podstawie mamy wydać świadectwo tego pracownika w związku z wygaśnięciem umowy o pracę? Czy powinniśmy sporządzić pismo o wygaśnięciu stosunku pracy?
Nasi pracownicy zostali przez nas ubezpieczeni na życie tzw. ubezpieczeniem pracowniczym typu P, ale składkę opłacają sami. Zmarł jeden z naszych pracowników. Czy w związku z tym jego rodzinie przysługuje odprawa pośmiertna?
Pracownica 2 marca 2004 r. dostała zwolnienie lekarskie, na którym przebywała nieprzerwanie do 16 września 2004 r.; w tym dniu zmarła. Jesteśmy małą firmą zatrudniającą 9 pracowników. Zmarła pracownica miała przepracowane 15 lat , z czego 2 lata w naszym zakładzie pracy. Co przysługuje rodzinie tej pracownicy od naszego zakładu pracy?
Wypowiedziałem pracownikowi umowę na czas nieokreślony i skróciłem okres wypowiedzenia do 1 miesiąca z powodu likwidacji swojej pozarolniczej działalności gospodarczej. W 3 tygodnie po rozwiązaniu umowy o pracę pracownik zmarł. Jego żona żąda wypłaty odprawy pośmiertnej. Czy słusznie?
Kilka dni temu zmarł zatrudniany przez naszą spółkę pracownik. Jakie są warunki wypłaty odprawy pośmiertnej i jak ją zaksięgować?
12 listopada zmarł pracownik, który był w okresie wypowiedzenia. Regulamin wynagradzania w mojej firmie przewiduje wypłacenie rodzinie odprawy pośmiertnej. Czy na tej samej zasadzie wypłacam wynagrodzenie za przepracowane w tym miesiącu dni? Co z ekwiwalentem za urlop? Razem z wynagrodzeniem za listopad wydawałam pracownikom bony towarowe ze względu na zbliżające się święta. Czy one również należą