Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie środek trwały środki pieniężne środki trwałe świadczenia na rzecz pracowników świadczenie częściowe świadczenie usług księga przychodów i rozchodów
    Indeks tematów
    Wszystkie ś
    Porada aktualna
    03.06.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Jak rozliczyć kontynuowanie działalności jednego małżonka przez drugiego z nich

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    02.06.2025 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir leasing zwrotny samochodu osobowego

    czytaj dalej
    Porada nieaktualna
    09.02.2022 Podatki

    Jak rozliczyć przychód ze sprzedaży środka trwałego po likwidacji działalności rozliczanej według pkpir

    czytaj dalej
    Porada
    30.06.2021 Podatki Obrót gospodarczy

    Jak w pkpir zaewidencjonować przekazanie samochodu do użytku firmowego

    czytaj dalej
    Porada
    09.10.2020 Podatki Obrót gospodarczy

    Jak prawidłowo amortyzować i zaewidencjonować zakup nowej koparki w pkpir

    czytaj dalej
    Artykuł
    24.10.2019 Podatki

    Jak rozliczyć nabycie wyposażenia oraz środków trwałych ze środków otrzymanych z Funduszu Pracy – interpretacja MF

    Podatnik może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na wyposażenie, którego zakup został dofinansowany ze środków Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Nie może natomiast zaliczać do kosztów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, których zakup został dofinansowany ze środków tego funduszu. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment

    czytaj dalej
    Porada
    24.10.2019 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir paczki przekazane pracownikom z okazji Bożego Narodzenia

    czytaj dalej
    Porada
    12.08.2019 Podatki

    Kiedy zaewidencjonować w pkpir część odsetkową raty leasingowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    04.07.2019 Podatki Kadry i płace Rachunkowość firm

    Hulajnoga w firmie – zasady używania przez pracowników, rozliczenie podatkowe oraz księgowe w księgach rachunkowych i pkpir

    Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych

    czytaj dalej
    Porada
    16.10.2018 Podatki

    Kiedy wykazać przychód w pkpir przy usłudze rozliczanej etapami

    czytaj dalej
    Porada
    01.07.2018 Podatki

    Czy można wpisać do pkpir jako koszt wydatek na kurs prawa jazdy dla pracownika

    czytaj dalej
    Porada
    27.06.2018 Podatki

    Jak rozliczyć w pkpir refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla bezrobotnego

    czytaj dalej
    Porada
    07.02.2018 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir paczki przekazane pracownikom z okazji Wielkanocy

    czytaj dalej
    Porada
    02.09.2016 Podatki

    Jak zaksięgować w pkpir usługi świadczone przez podwykonawcę

    czytaj dalej
    Porada
    02.10.2015 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir sprzedaż środka trwałego

    czytaj dalej
    Porada
    29.05.2014 Podatki

    Jak zaewidencjonować w pkpir nakłady poniesione na adaptację wynajmowanych pomieszczeń

    Rozpoczęłam działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu restauracji. Podpisałam umowę najmu, na podstawie której dokonuję adaptacji wynajmowanych pomieszczeń. Wydatki poniesione przeze mnie na ten cel przekroczą kwotę 20 000 zł. Jak prawidłowo ująć te wydatki w pkpir?

    czytaj dalej
    Porada
    28.09.2012 Podatki Obrót gospodarczy

    Jak zaewidencjonować w pkpir zakup części do środka trwałego

    Zakupiłam 10 sztuk siłowników hydraulicznych. Każdy jest taki sam i koszt jednego wyniósł 300 zł netto. Zostaną zamontowane w maszynie, która stanowi mój środek trwały. Faktura zakupu opiewa na kwotę 3000 zł netto. Jak powinnam ją zaksięgować? Prowadzę pkpir metodą kasową. Czy powinnam ten zakup rozliczyć przez odpisy amortyzacyjne, czy może bezpośrednio zaliczyć do kosztów?

    czytaj dalej
    Porada
    02.06.2011 Podatki Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Użytkowanie wieczyste - rozliczenia podatkowe i rachunkowe

    Przedsiębiorcy w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej dość często wykorzystują grunty stanowiące własność jednostek samorządu terytorialnego (lub Skarbu Państwa). Grunty te mogą być bowiem oddawane w użytkowanie wieczyste, w wyniku czego oddający w użytkowanie nadal pozostaje właścicielem gruntu, natomiast użytkownik nabywa prawa zbliżone do praw właściciela.

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.05.2011 Podatki

    Dowody księgowe - podstawa zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów

    Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające

    czytaj dalej
    Porada
    17.12.2010 Podatki

    Jak rozliczyć dotację otrzymaną z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy

    Prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą na własny rachunek. Jestem podatnikiem VAT. Rozliczam się w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Od 1 kwietnia br. zatrudniłem dwóch pracowników skierowanych przez powiatowy urząd pracy. Na podstawie umowy w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy, po przedłożeniu przeze mnie faktur zakupu środków trwałych, urząd pracy

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.