We wrześniu Szef KAS zmienił trzy interpretacje indywidualne wydane w sprawie opodatkowania kar nakładanych za nieregulaminowe korzystanie z parkingu. Potwierdził w nich, że opłaty te są opodatkowane VAT, ponieważ są wynagrodzeniem za korzystanie z usług parkingu. To kolejne potwierdzenie stanowiska zajmowanego przez fiskusa w tej sprawie.
Szef KAS uznał, że kary umowne pobierane przez wynajmującego od najemców w związku z przedwczesnym rozwiązaniem umowy najmu (jednostronne wypowiedzenie najmu przez wynajmującego z winy najemcy) są zapłatą za usługę najmu i podlegają VAT jako należność za tę usługę. Zmienił tym samym interpretację wydaną przez Dyrektora KIS w tej sprawie, który pierwotnie przyjął, że kary te nie podlegają VAT.
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Nie każda płatność dokonana na rzecz kontrahentów, w sytuacji braku dostawy towarów, stanowi płatność za świadczone usługi. Świadczenie usług jako czynność opodatkowana VAT występuje, gdy można wskazać identyfikowalne świadczenie na rzecz drugiej strony transakcji. Brak świadczenia na rzecz innego podmiotu oznacza, że nie ma czynności opodatkowanej - wyrok WSA we Wrocławiu z 23 lipca 2013 r., sygn.
Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Głównym przedmiotem działalności przedsiębiorstwa jest dostarczanie różnego rodzaju towarów do sklepów spożywczych. Umowy, które spółka zawiera ze swoimi dostawcami, skonstruowane są w taki sposób, że w razie nieuzasadnionej zwłoki w dostawie towarów kontrahent jest zobowiązany do opłacenia kary umownej. Czy nałożenie kary umownej