Obowiązująca w UE zasada swobody wyboru miejsca pracy oraz fakt, że coraz więcej polskich firm realizuje kontrakty poza granicami kraju, skutkują koniecznością ustalenia właściwego systemu zabezpieczenia społecznego dla osób, które przemieszczają się na terenie wspólnoty i realizują dla swojego pracodawcy zadania w różnych państwach UE. Każda taka sytuacja wymaga indywidualnej oceny, której w Polsce
Wystawioną po 31 grudnia 1998 r. informację o kwocie obniżenia pracodawca może wykorzystać do obniżenia wpłat na PFRON przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, licząc od dnia uzyskania takiej informacji. Dotyczy to także sytuacji, gdy w tym okresie obniżenie nie zostało wykorzystane z przyczyn dotyczących pracodawcy.
Tydzień temu w naszej spółce rozpoczęła się kontrola PIP. Dzisiaj otrzymaliśmy zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli przez ZUS. Słyszałem, że w firmie nie mogą odbywać się dwie kontrole równocześnie. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?
Do 31 marca 2017 r. niektórzy płatnicy składek mają obowiązek przekazania do ZUS informacji ZUS ZSWA za 2016 r. Jest to zgłoszenie danych o pracownikach wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, za których istniał obowiązek opłacania składki na FEP w poprzednim roku.
Dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu jest równoznaczne z posiadaniem przez Skarb Państwa bezwzględnej większości głosów (50% + 1 głos) w ogólnej liczbie głosów istniejących w danej spółce. Od spełnienia tego warunku zależy obowiązek objęcia przez spółkę 70% podatkiem zryczałtowanym przyznanych pracownikom odpraw i odszkodowań
Podatnik, który nabył lokal mieszkalny używany przez poprzedniego właściciela przez okres przekraczający 60 miesięcy, może go amortyzować według ustalonej indywidualnie stawki amortyzacyjnej w wysokości 10%. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Od 1 lipca 2015 r. wykonawca, składając ofertę, powinien poinformować zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego w VAT. W przypadku już zawartych umów zamawiający będzie mógł żądać od wykonawców informacji o odwrotnym obciążeniu i będzie mógł obniżać kwoty wynagrodzenia o VAT.
Pracodawca zatrudniający pracowników w szczególnych warunkach lub wykonujących pracę o szczególnym charakterze do 31 marca 2015 r. ma obowiązek przekazania do ZUS wypełnionego formularza ZUS ZSWA za 2014 r. Dokument ten powinien zawierać informacje o pracownikach, za których płatnik był zobowiązany opłacać składkę na FEP w ubiegłym roku. Składanie druku ZUS ZSWA w trakcie roku obowiązuje płatnika w
Podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, wobec którego orzeczono I albo II grupę inwalidzką, może korzystać z tzw. ulgi rehabilitacyjnej. Rozlicza się ją w ramach zeznania rocznego. Chociaż ulga ta jest pożądana społecznie i faktycznie potrzebna osobom chorym, to przez fiskusa jest oceniana bardzo rygorystycznie. Z uwagi na zbliżający się termin złożenia zeznania rocznego za 2014 r. przypominamy
Od 1 kwietnia 2015 r. zmienią się stopy procentowe składki wypadkowej ustalone dla poszczególnych grup działalności według PKD. Zmiany w wysokościach stóp procentowych obejmą 36 grup działalności (wg PKD), natomiast dla 28 grup działalności stopy pozostaną bez zmian. Stopa procentowa składki wypadkowej dla przedsiębiorców zgłaszających do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej niż 9 ubezpieczonych zmniejszy