Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów została opublikowana druga wersja struktury JPK-FA(2). Będzie ona obowiązywać od 1 lipca 2019 r.
Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikowi w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o pracę informację o warunkach zatrudnienia. Taka informacja może zawierać jedynie wskazanie odpowiednich przepisów dotyczących warunków zatrudnienia lub mieć formę opisową.
Z pracownikami młodocianymi w wieku od 15 do 18 lat można zawrzeć umowę o pracę na wykonywanie prac lekkich. Młodocianych można zatrudnić na stałe, sezonowo albo dorywczo, uwzględniając w każdym przypadku wymagania zawarte w Kodeksie pracy dotyczące zawierania umów z takimi pracownikami. Znacznie mniej warunków do spełnienia jest przy zawieraniu z młodocianymi umów cywilnoprawnych.
PROBLEM Nasza firma, po kontroli ZUS dotyczącej ustalania podstawy wymiaru składek za lata 2017-2018, z własnych środków zapłaciła w całości zaległe składki ZUS za obecnych pracowników. Czy wartość składek (w części, która powinna być finansowana przez pracowników) stanowi przychód tych osób podlegający oskładkowaniu?
Maj to miesiąc rozpoczynający sezon imprez grillowych organizowanych przez pracodawców dla pracowników. W związku z tym pracodawcy szukają odpowiedzi na pytania: Przedstawiamy odpowiedzi na te pytania.
Od 1 stycznia 2019 r. pracodawcy powinni dołączyć do świadectwa pracy zwalnianego pracownika informację o okresie przechowywania jego dokumentacji kadrowej, możliwości jej odbioru oraz ewentualnym jej zniszczeniu w razie nieodebrania dokumentacji. Zgodnie z wyjaśnieniami resortu pracy obowiązek ten dotyczy jednak tylko pracowników, którzy zostali zatrudnieni w 2019 r. i z którymi w tym roku lub później
Minister Finansów opublikował objaśnienia podatkowe. Dotyczą one stosowania przepisów związanych z obowiązkiem przekazywania do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych (ang. Mandatory Disclosure Rules - tzw. przepisy MDR).