Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    bezpieczeństwo i higiena pracy
    bezpieczeństwo i higiena pracy
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie bezpieczeństwo i higiena pracy
    Indeks tematów
    Wszystkie b p s u w z
    Artykuł
    02.07.2018 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Kiedy wartość świadczeń mających zapewnić pracownikom lepsze warunki pracy jest zwolniona ze składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne

    Z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne wyłączono wartość świadczeń, do zapewnienia których zobowiązany jest pracodawca na podstawie przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. Składek nie opłaca się również od ekwiwalentów za te świadczenia wypłacane zgodnie z przepisami wydanymi przez Radę Ministrów lub właściwego ministra. Podstawy wymiaru składek nie stanowią

    czytaj dalej
    Porada
    28.06.2018 Ubezpieczenia

    Kiedy naruszenie zasad bhp powoduje utratę prawa do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego

    Pracownik nie założył kasku ochronnego podczas pracy (cieśla, który pracuje na budowie i w związku z tym ma obowiązek stosować taki środek ochronny). W trakcie pracy próbował podtrzymać chwiejące się rusztowanie, ale zawaliło się na niego i doznał niedużego urazu głowy. Czy ze względu na brak kasku będzie pozbawiony świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego?

    czytaj dalej
    Artykuł
    07.12.2010 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jakie świadczenia bhp dla zleceniobiorców nie podlegają składkom

    Wprawdzie Trybunał Konstytucyjny zakwestionował w wyroku z 16 lutego 2010 r. (P 16/09; Dz.U. Nr 31, poz. 167) odebranie zleceniobiorcom ulgi składkowej z tytułu przekazanych im świadczeń bhp, ale zwolnienie to nie obejmuje wszystkich takich świadczeń. Prawidłowe ustalenie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia zleceniobiorcy jest więc w praktyce trudniejsze niż przed zmianą przepisów.

    czytaj dalej
    Porada
    13.09.2004 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jakie są wymagania w zakresie palenia tytoniu w zakładzie pracy?

    W prowadzonej przeze mnie firmie, zajmującej się sporządzaniem projektów, zatrudnionych jest 12 pracowników. Ostatnio kilku z nich zwróciło się do mnie o wyznaczenie miejsca do palenia tytoniu. Chciałbym się dowiedzieć, czy są jakieś wymagania, którym powinno odpowiadać takie pomieszczenie i czy mam obowiązek utworzyć je na żądanie pracowników?

    czytaj dalej
    Porada
    27.02.2004 Ubezpieczenia

    Kiedy mamy do czynienia z wypadkiem przy pracy?

    Pracownik zatrudniony na stanowisku handlowca, podczas jazdy samochodem służbowym do siedziby firmy z jej oddziału, w wyniku zderzenia z innym pojazdem uległ wypadkowi, doznając poważnych obrażeń ciała. Czy mamy tu do czynienia z wypadkiem w drodze do pracy, czy przy pracy?

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.02.2004 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Czy po zakończeniu zatrudnienia można stwierdzić chorobę zawodową?

    Jeden z byłych pracowników zwrócił się o stwierdzenie choroby zawodowej polegającej na uszkodzeniu słuchu. Wprawdzie na stanowisku pracy, na którym pracowała ta osoba, występuje czynnik szkodliwy w postaci hałasu, ale pracownik ten zakończył pracę w naszej firmie ponad rok temu. Ponadto, jako pracodawca, zapewniamy (i zapewnialiśmy w okresie jego pracy) w pełnym zakresie wszelkie niezbędne i najnowszego

    czytaj dalej
    Porada
    29.12.2003 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Czy wyodrębniać palarnię w zakładzie pracy

    Zatrudniam 35 pracowników. Chciałbym w swoim zakładzie wprowadzić zakaz palenia. Nie wiem, w jakiej formie mogę to zrobić. Czy w związku z wprowadzeniem zakazu muszę jednocześnie wydzielić pomieszczenie z przeznaczeniem na palarnię, aby nie dyskryminować osób palących papierosy? Czy ta zmiana powinna znaleźć odzwierciedlenie w regulaminie pracy?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.