Porady i artykuły

Artykuł

Regulamin pracy powinni sporządzić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Tworząc go pracodawca jest jednak ograniczony postanowieniami powszechnie obowiązujących przepisów (ustaw, rozporządzeń), z którymi nie może być on sprzeczny i mniej od nich korzystny. Opracowując regulamin pracy pracodawcy popełniają często błędy, których konsekwencje mogą być dla nich dotkliwe.

Porada

Nasze przedsiębiorstwo działa nieprzerwanie od początku 2009 r. W tym roku po raz pierwszy wysokość składki na ubezpieczenie wypadkowe ustali dla naszej firmy ZUS. W jaki sposób ZUS ustala wysokość tej składki? Czy możemy wpłynąć na decyzję ZUS tak, abyśmy płacili mniej?

Artykuł

Najwięcej obowiązków pracodawców na przełomie roku w zakresie prawa pracy dotyczy urlopów wypoczynkowych. Pracodawcy powinni bowiem pamiętać o udzieleniu pracownikom urlopu za br. do końca roku oraz o wyliczeniu współczynnika urlopowego na 2011 r. Nie należy zapominać o pobraniu od pracowników na początku roku oświadczeń o zamiarze lub braku zamiaru korzystania ze zwolnienia na opiekę nad dziećmi do