Informacja z posiedzenia Sejmu z dnia 6 grudnia 2024 r.
Jedną z form pomocy przedsiębiorcom w ramach tzw. tarczy antykryzysowej jest zwolnienie lub częściowe zwolnienie z opłacania za pracowników składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych. W związku z tym pracodawcy mają wątpliwości, czy w związku ze skorzystaniem przez
W sytuacji gdy pracownika dotknęło nieszczęście i potrzebuje pomocy finansowej ze strony zatrudniającego, pracodawca może podjąć dobrowolną decyzję przyznania ze środków obrotowych tzw. zapomogi losowej. Pracodawca powinien jednak wiedzieć, że tylko w ściśle określonych przypadkach będzie ona zwolniona z opodatkowania i oskładkowania.
Najczęstszą przyczyną powstania nadpłaty w składkach ZUS jest dokonanie zapłaty tych składek w wysokości wyższej od należnej, czyli przewyższającej kwotę zobowiązania, która wynika z dokumentu rozliczeniowego. Nadpłata w składkach ZUS może także powstać po złożeniu korekty rozliczenia. Nadpłaty składek ZUS są widoczne w księgach rachunkowych jako saldo po stronie Wn konta 220 „Rozrachunki publicznoprawne
Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, może w sposób dowolny decydować o przeznaczeniu środków pieniężnych posiadanych na firmowym rachunku bankowym lub w kasie. Środki te są składnikiem jego majątku. Dlatego ważna jest prawidłowa ewidencja tych transakcji. W opracowaniu tym przedstawiamy główne tytuły rozliczeń z właścicielem, takie jak: rozliczanie składek ZUS
Pracodawcy zatrudniający osoby bezrobotne mogą otrzymać refundację składek ZUS, która obejmuje składki na ubezpieczenia społeczne w części finansowanej przez ich płatnika. Refundację wypłaca urząd pracy. Podstawę do jej otrzymania stanowią przepisy ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - j.t. Dz.U. z 2015 r., poz. 149 ze zm. (dalej: ustawa o promocji zatrudnienia
Jesteśmy firmą z branży usługowej. W marcu 2011 r. członek zarządu złożył wypowiedzenie. W trakcie trwania umowy o pracę spółka zawarła z nim umowę o zakazie konkurencji. W ramach tej umowy pracownik (członek zarządu) zobowiązał się do niepodejmowania współpracy ze spółkami będącymi konkurencją dla naszej spółki przez okres 24 miesięcy od rozwiązania stosunku pracy. Za ten okres osobie tej będzie przysługiwało