Porady i artykuły

Artykuł
17.01.2020 Rachunkowość firm

Biura rachunkowe mają obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC. Często nie mają jednak świadomości, że nie obejmuje ono wielu ryzyk związanych z prowadzoną działalnością (np. prowadzenia ksiąg podatkowych czy obsługi kadrowo-płacowej). To zaś oznacza, że mogą odpowiadać za szkody nieobjęte obowiązkowym OC. Dlatego biuro rachunkowe powinno rozważyć wykup dobrowolnego ubezpieczenia, które zabezpieczy

Artykuł

Przedsiębiorcy usługowo prowadzący księgi rachunkowe mają obowiązek wykupienia ubezpieczenia OC na sumę gwarancyjną co najmniej 10 000 euro. W przypadku umów ubezpieczeń zawieranych w 2017 r. minimalna kwota gwarancji w odniesieniu do jednego zdarzenia jest wyższa od obowiązującej w 2016 r. i wynosi 44 157 zł. Oznacza to, że przedłużając w 2017 r. polisę ubezpieczeniową lub zawierając nową, ubezpieczyciel

Artykuł

Koniec każdego roku kalendarzowego to u większości przedsiębiorców okres wytężonej pracy związany z rocznym podsumowaniem rezultatów działalności gospodarczej. Aby prawidłowo podsumować kończący się rok, każde zdarzenie gospodarcze musi być zaewidencjonowane we właściwym momencie i w prawidłowej wysokości. Dlatego zdarzenia gospodarcze występujące na przełomie roku wymagają szczególnej uwagi, jeśli

Porada

Firma wykupiła pracownikom polisy NNW. Beneficjentami ewentualnych świadczeń są pracownicy. Ubezpieczenie obejmuje okres od 22.04.2013 r. do 21.04.2014 r. i jest płatne w czterech ratach. Czy do przychodu pracownika składkę należy doliczyć z chwilą opłacenia jej w całości czy w momencie zapłaty poszczególnych rat wynikających z umowy? W jakiej wysokości i w jakim terminie należy rozliczyć składki ZUS