Spółka kilka lat temu otrzymała aportem grunt wraz z dwoma budynkami (tak wpisano w akcie notarialnym). Zostały one wprowadzone do ewidencji środków trwałych w wartościach początkowych stanowiących łącznie kwotę 800 000 zł (100 000 zł - grunt, 200 000 zł - budynek nr 1, 500 000 zł - budynek nr 2). W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji stwierdzono, że oprócz tych dwóch budynków na otrzymanym gruncie
Wybudowaliśmy parterowy podpiwniczony łącznik pomiędzy dwoma funkcjonującymi dwupiętrowymi budynkami niemieszkalnymi, wykorzystywanymi w działalności gospodarczej, i przebudowaliśmy część parterową tych budynków. Całość została formalnie oddana do użytkowania i wystawiliśmy na nią dokument OT. Jak podzielić koszty inwestycji budowlanej na poszczególne środki trwałe, skoro objęły one również koszty
Prowadzimy spółkę akcyjną. Posiadamy pawilon handlowy ujęty w ewidencji środków trwałych i amortyzowany. W bieżącym roku zakupiliśmy prawo własności gruntu, na którym stoi wspomniany pawilon, wraz ze służebnością za kwotę 30 000 brutto. Czy VAT od tej kwoty podlega odliczeniu? Kiedy ten wydatek zaliczyć do kosztów podatkowych?
W jakiej kwocie przyjąć do ewidencji środków trwałych samochód wykupiony z leasingu operacyjnego w cenie brutto 3975,97 zł?
Czy jest w jakiś sposób unormowane grupowanie obiektów majątku trwałego w ewidencji (szczegółowość podziału na poszczególne rodzaje i działy)? Czy ewidencja pozaksięgowa majątku trwałego musi być prowadzona w przesznurowanej i opieczętowanej książce, czy też może być prowadzona na luźnych kartach lub wręcz tylko w komputerze z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel