Dotychczas opisywaliśmy dokumenty papierowe na odwrotnej stronie, poprzez przystawienie pieczęci "sprawdzono pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym - data, podpis .....; zatwierdzono do wypłaty - data, podpis .....", oraz zamieszczaliśmy tam dekret księgowy (Wn konto, Ma konto, kwoty). Część dokumentów księgowych obecnie ma postać elektroniczną, tj. kopie faktur sprzedaży, wyciągi bankowe
Przepisy unijne w sposób bardzo ogólny określają zasady dokumentowania wydatków. W związku z tym dla celów dokumentowania wydatków finansowanych dotacjami unijnymi należy stosować przepisy wewnętrzne (tj. przepisy obowiązujące w poszczególnych państwach członkowskich). Dowód dokumentujący poniesiony wydatek powinien być jednak odpowiednio opisany - w sposób bardziej szczegółowy niż przewidują to przepisy
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem podatnikiem VAT. Rozliczam się na podstawie pkpir. Przez jaki okres należy przechowywać ewidencje podatkowe - pkpir, ewidencje VAT i związane z tym dokumenty oraz deklaracje składane do urzędu skarbowego? Jeśli przejdę na księgi rachunkowe, to jak długo będę je musiał przechowywać?