naprawa gwarancyjna
Porada
30.06.2018 Obrót gospodarczy

Od 3 marca 2011 r. uchybienie przez sprzedawców udzielających gwarancji wymogom sprawdzenia zgodności towaru z dokumentem gwarancyjnym nie będzie miało wpływu na ważność gwarancji i nie będzie pozbawiało kupującego uprawnień z niej wynikających. Takie zmiany wprowadza nowelizacja ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (dalej: ustawa).

Artykuł

Istotą gwarancji jest jej nieodpłatny charakter. Oznacza to, że zarówno udzielenie gwarancji, jak i spełnienie świadczenia gwarancyjnego przez gwaranta następuje bez pobrania dodatkowej opłaty. Gwarant nie może również uzależnić wykonania przyjętego na siebie zobowiązania gwarancyjnego od jakiegokolwiek świadczenia wzajemnego (brak odpłatności w naturze). Należność za świadczenie gwarancyjne jest natomiast