Od 1 lipca 2014 r. prowadzący sprzedaż z wykorzystaniem terminali płatniczych płacą do banków opłaty interchange nie większe niż 0,5% wartości jednostkowej transakcji płatniczej, dokonanej z użyciem karty płatniczej. Przed tą datą stawki tej opłaty nie były regulowane ustawowo.
Wybieram się na wakacje zagraniczne (odwiedzę kilka krajów europejskich) i nie chciałbym zabierać ze sobą większej gotówki. Dlatego pomyślałem sobie, że dobrą alternatywą mogłyby być karty płatnicze. Które karty najkorzystniej zabrać? Zaznaczam, że interesują mnie w szczególności transakcje gotówkowe.
Czy jest dopuszczalne używanie karty płatniczej przy zakupach dokonywanych za granicą? Karta płatnicza pozwala na płatności w walutach obcych, ale bank pobiera z konta złotówki przeliczone po kursie wymiany. Czy będę mieć problemy z akceptacją tej formy płatności ze strony fiskusa?
Chciałem wypłacić pieniądze z bankomatu, jednak przez roztargnienie trzykrotnie wprowadziłem błędnie numer PIN. Czy bank zwróci mi moją kartę? A jeśli tak, to kiedy? Jak zachować się w takiej sytuacji podczas pobytu poza granicami Polski?
Niedawno udałem się do sklepu komputerowego oferującego monitory. Cena interesującego mnie sprzętu była korzystna, poza tym sklep ten akceptował płatności kartami płatniczymi. Jednak w momencie, kiedy chciałem zapłacić za towar kartą, sprzedawca powiedział, że w takim wypadku cena monitora jest wyższa o 3%, które oczywiście muszę zapłacić. Po doliczeniu 3% cena monitora nie była już taka atrakcyjna
Za pośrednictwem Internetu zarezerwowałam hotel w Belgii. Zapłaciłam kartą kredytową. Jednak gdy dojechałam na miejsce (około godziny 22.00), okazało się, że recepcja jest nieczynna i w żaden sposób nie mogę dostać się do pokoju hotelowego. W związku z tym, że nie było miejsc w okolicznych hotelach - spędziłam noc na parkingu w samochodzie. Czy mogę ubiegać się o zwrot wniesionej opłaty? W końcu nie
W naszej firmie pracuje kilkudziesięciu handlowców, którzy często pobierają zaliczki na cele służbowe. Bank, w którym firma posiada konto, zaproponował wydanie wszystkim pracownikom, którzy korzystają z zaliczek służbowych, kart płatniczych (debetowych lub obciążeniowych). Czy takie rozwiązanie jest dla firmy korzystne oraz czy możliwe jest całkowite wyeliminowanie zaliczek?
Bank zaoferował naszej firmie karty płatnicze, za pomocą których pracownicy (często odbywający podróże służbowe) mogliby dokonywać płatności za hotele, paliwo etc. Jednak w związku z tym, że mieliśmy wątpliwości co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania, bank poinformował nas, iż odpowiedzialność posiadacza karty płatniczej za nieuprawnione transakcje dokonane przed zastrzeżeniem karty jest ograniczona
Firma zawarła niedawno umowę z bankiem o wydanie kart firmowych typu biznes przeznaczonych do regulowania naszych wydatków. W jaki sposób prowadzić ewidencję księgową dotyczącą rozliczeń dokonywanych tymi kartami?