Zbycie składników majątkowych nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, lecz jest sprzedażą opodatkowaną VAT na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.
Leasing to jedna z najpopularniejszych form finansowania inwestycji wśród przedsiębiorców w Polsce. Umożliwia korzystanie z różnorodnych środków trwałych – od samochodów po specjalistyczne maszyny – bez konieczności ich natychmiastowego zakupu. Oprócz zalet praktycznych leasing niesie ze sobą również istotne konsekwencje podatkowe, które zostaną omówione w niniejszym artykule.
Zawieszenie działalności gospodarczej jest rozwiązaniem poważnie rozważanym przez przedsiębiorców, którzy ze względu na warunki spowodowane pandemią przez dłuższy czas nie uzyskują z prowadzonej działalności wystarczających przychodów (lub przychody te zmalały nawet do zera). Najważniejszą korzyścią w okresie zawieszenia jest zwolnienie z opłacania składek ZUS oraz podatków dochodowych. Za okres zawieszenia
Przedsiębiorcy (i przedsiębiorstwa) mogą czasowo zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej. Uprawnienie to przysługuje zarówno podmiotom podlegającym wpisowi do CEIDG, jak i przedsiębiorstwom zarejestrowanym w KRS. Z zawieszeniem działalności łączą się określone konsekwencje, m.in. brak obowiązku opłacania składek, ale i brak podlegania ubezpieczeniom, co ma wpływ na prawo do świadczeń w okresie
W przypadku gdy płatnik planuje np. dłuższe wakacje lub ma problemy finansowe, może skorzystać z przerwy w funkcjonowaniu firmy, jaką jest zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorca może zawiesić działalność, pod warunkiem że nie zatrudnia pracowników. Przerwa w prowadzeniu działalności nie może być krótsza niż 1 miesiąc i dłuższa niż 24 miesiące.
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniam pracowników. 20 lipca 2013 r. zawiesiłem działalność gospodarczą na okres 2 lat. 8 sierpnia 2013 r. zgłosiłem odwieszenie działalności ze względu na otrzymane zlecenia na prace remontowe. Jak prawidłowo powinna być sporządzona deklaracja ZUS DRA za lipiec i sierpień 2013 r.? Czy składki rozliczyć proporcjonalnie? Czy w pełnych kwotach?
Do stycznia 2012 r. prowadziłem działalność gospodarczą jako wspólnik spółki jawnej. Z działalności gospodarczej odprowadzałem wszystkie składki na ubezpieczenia społeczne, w tym na ubezpieczenie chorobowe. Od 2 stycznia 2012 r. wraz z pozostałymi 2 wspólnikami zlikwidowaliśmy spółkę, a ja zawiesiłem działalność gospodarczą. Od 1 lutego br. wykonywałem projekty w ramach umowy zlecenia, jednak do ubezpieczenia
Od 6 sierpnia br. planuję na 6 miesięcy zawiesić prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy w tym czasie powinnam opłacać jakieś składki oraz składać do ZUS dokumenty rozliczeniowe? Dodam, że nie zatrudniam żadnej osoby.
Czy opłaty czynszu (za okres wypowiedzenia umowy), poniesione w okresie zawieszenia działalności są kosztem uzyskania przychodów?
Czy w świetle przedstawionych faktów, wydatek poniesiony w okresie zawieszenia działalności, związany bezpośrednio z rozszerzeniem działalności firmy Wnioskodawczyni, można uznać za koszt uzyskania przychodu?
Czy otrzymane odszkodowanie (podczas zawieszonej działalności gospodarczej) wypłacone z AUTOCASCO (opłaconego przez Wnioskodawcę dobrowolnie z własnych środków) Wnioskodawca musi zaliczyć do przychodów z działalności gospodarczej i odprowadzić od tego podatek dochodowy od osób fizycznych?
Zawiesiłem indywidualną działalność gospodarczą na okres od 1 lipca 2010 r. do 31 marca 2011 r. Przed zawieszeniem podatek dochodowy z działalności gospodarczej opłacałem według skali podatkowej, prowadząc pkpir. Czy podejmując działalność gospodarczą po okresie zawieszenia, mogę w marcu 2011 r. zmienić formę opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych?