Przedsiębiorcy realizujący nowe inwestycje już wkrótce będą mogli korzystać z nowego instrumentu wsparcia. Uruchomione zostaną dla nich nowe ulgi podatkowe i dostęp do usług świadczonych przez zarządzających specjalnymi strefami ekonomicznymi (dalej: SSE). Przedstawiamy założenia nowego projektu, który powinien być szczególnie interesujący dla przedsiębiorców planujących nowe inwestycje. Po wejściu
przychody z tytułu opłaty rozruchowej
Zakup i sprzedaż form niezbędnych do wytwarzania wyrobu strefowego, stanowi działalność pomocniczą w stosunku do działalności zwolnionej od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy
Spółka z o.o. o profilu produkcyjnym prowadzi działalność w zakresie produkcji woreczków/opakowań foliowych. W bieżącym roku spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie objętym specjalną strefą ekonomiczną. Na terenie tym spółka utworzyła oddział, który będzie prowadził działalność gospodarczą polegającą na produkcji wyrobów kosmetycznych. Część wyrobów produkowanych w spółce
W którym momencie zaliczki oraz zadatki na środki stanowiące elementy inwestycji Spółki na terenie SSE należy uznać za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w rozumieniu Rozporządzenia Strefowego?
Czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych Zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego, oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w Strefie i podlega opodatkowaniu - w sytuacji, gdy Spółka posiada kilka Zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE?
CIT - w zakresie ustalenia czy kwoty wynikające z rozliczenia kontraktów forward powinny zostać zaliczone do przychodów lub kosztów osiąganych lub ponoszonych w ramach działalności objętej Zezwoleniem i tym samym być objęte zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop
Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach posiadanych Zezwoleń, Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie najwcześniej
1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach Zezwoleń posiadanych obecnie oraz ewentualnych przyszłych zezwoleń, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólną dla wszystkich posiadanych zezwoleń) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej
Od jakiego momentu Spółka może rozpocząć korzystanie ze zwolnienia podatkowego- czy będzie to miesiąc, w którym zostały poniesione pierwsze wydatki inwestycyjne, czy miesiąc następujący po miesiącu, w którym spełniono warunki określone w zezwoleniu ?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w celu wyliczenia dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w oparciu o pięć zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wystarczające jest powadzenie wspólnej ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że po połączeniu, w celu wyliczenia dochodu podlegającego zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej otrzymywanej pomocy publicznej (tj. podatku niezapłaconego zarówno przez Spółkę, jak i Spółkę przejmowaną na podstawie wszystkich zezwoleń łącznie) w pierwszej kolejności
Czy prawo do zwolnienia podatkowego zostanie nabyte przez Spółkę w okresie od dnia uzyskania zezwolenia strefowego, począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostaną pierwsze wydatki inwestycyjne?
Czy w wyniku wniesionego aportu na kapitał zakładowy spółki akcyjnej nie prowadzącej działalności gospodarczej na terenie żadnej specjalnej strefy ekonomicznej, którym to aportem byłoby całe przedsiębiorstwo Podatnika w rozumieniu art. 551 Kodeksu cywilnego, w tym także w całości ta część przedsiębiorstwa Podatnika, która obecnie znajduje się na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Podatnik utraciłby
Zasady ujęcia w rozliczeniu rocznym z tytułu podatku CIT za rok podatkowy, w którym nastąpił podział Spółki z o.o., dochodu, tj. odpowiednio przychodów i kosztów związanych z wydzieloną częścią przedsiębiorstwa oraz skutków podatkowych przeniesienia prawa do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na spółkę Przejmującą.
Czy Spółka może rozpocząć korzystanie ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 r., na podstawie zezwolenia na działalność w PSSE, począwszy od dnia 1 października 2009r. (w trakcie roku podatkowego, od momentu spełnienia warunku wielkości zatrudnienia określonego w zezwoleniu w fazie rozruchu) czy też od dnia
CIT - w zakresie określenia maksymalnej kwoty pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy działającemu na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, tj. maksymalnej kwoty wydatków inwestycyjnych, o których mowa w § 6 Rozporządzenia Rady ministrów z dnia 09.09.1997r. w sprawie ustanowienia Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Dochód Wnioskodawcy uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej przez niego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w zakresie określonym w zezwoleniu jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, niezależnie od tego czy został on wygenerowany za pomocą starych środków produkcji, które istniały w Przedsiębiorstwie przed uzyskaniem zezwolenia przez Wnioskodawcę (składniki majątku trwałego
CIT - w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej