Porady i artykuły

Porada

Jeden z naszych pracowników uległ wypadkowi przy pracy, którego sprawcą był inny pracownik. W wyniku wypadku został zniszczony prywatny laptop poszkodowanego pracownika, którego używał w pracy do celów służbowych. Kto w takiej sytuacji powinien wypłacić odszkodowanie za wyrządzoną szkodę - my, jako pracodawca, czy pracownik, który spowodował wypadek?

Porada

Ustawa wypadkowa ma zastosowanie nie tylko do pracowników, ale także do innych osób, które podlegają ubezpieczeniu wypadkowemu na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. W zależności od tego, z jakiego tytułu dana osoba podlega ubezpieczeniu wypadkowemu, w razie wystąpienia wypadku przy pracy należy stosować nieco odmienne procedury związane ze zgłoszeniem wypadku, ustaleniem jego okoliczności

Porada

Pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym uzyskał od nas jednorazowe odszkodowanie wynikające z przepisów prawa pracy. Dodatkowo zasądzono od naszej spółki zwrot kosztów leczenia, jednorazowe zadośćuczynienie wynikające z przepisów prawa cywilnego oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Czy możemy zaliczyć

Porada

Zleceniobiorca, z którym zawarliśmy umowę zlecenia i którego zgłosiliśmy do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych oraz do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego, uległ wypadkowi przy wykonywaniu tej umowy. Nasz zakład pracy nie uznał tego zdarzenia za wypadek przy wykonywaniu zlecenia. Zleceniobiorca wystąpił do ZUS o przyznanie mu zasiłku chorobowego z ubezpieczenia wypadkowego. Po otrzymaniu decyzji

Porada

W mojej firmie doszło do wypadku przy pracy, podczas którego jeden z pracowników niechcący spowodował uszkodzenie ciała u drugiego pracownika. Czy poszkodowany pracownik może dochodzić roszczeń z tym związanych ode mnie, czy od zatrudnionego przeze mnie pracownika (sprawcy)? Jeśli ode mnie, to czy będę mógł domagać się od pracownika - sprawcy zwrotu wypłaconego odszkodowania? Czy poszkodowany może