Pracodawcy, którzy w 2021 r. są objęci obowiązkiem utworzenia zfśs, powinni przekazać co najmniej 75% odpisu podstawowego na rachunek funduszu najpóźniej 31 maja 2021 r. (poniedziałek). Podmioty uprawnione, które utworzyły fundusz dobrowolnie, środki na jego działalność mogą przekazać w innym dowolnie ustalonym terminie, przy czym również na wyodrębnione konto funduszu. W 2021 r. maksymalna podstawa
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Pracodawcy ze sfery budżetowej mają obowiązek wypłacić swoim pracownikom do końca marca 2019 r. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastkę). Ostatni dzień terminu na wypłatę przypada w niedzielę. Nie ulega on jednak przesunięciu. Pracownicy, którzy nabyli prawo do trzynastki, powinni dysponować taką wypłatą najpóźniej 31 marca 2019 r. W artykule odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Jesteśmy jednostką samorządową. Nasi pracownicy mają prawo do dodatku stażowego, który przysługuje również za czas niezdolności do pracy. Od części dodatku (lub całości, jeżeli niezdolność do pracy trwa przez cały miesiąc) przypadającego na okres choroby pobieramy wyłącznie podatek. W jakiej wysokości powinniśmy zaliczyć dodatek stażowy do podstawy wymiaru trzynastki - w pełnej przysługującej kwocie
Jak od 1 stycznia 2012 r. wynagradzać asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej
Od 20 lutego 2012 r. wprowadzono zmieniony wykaz stanowisk pracowników samorządowych uzupełniony o nowe stanowiska asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej wraz z określeniem przypisanych im wymagań kwalifikacyjnych oraz minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego. Zmiana ta jest konsekwencją wejścia w życie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i obowiązuje
W Sejmie i Senacie zakończyły się prace nad ustawą o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011-2013 (druk sejmowy 3579). Ustawa ma na celu ograniczenie kosztów funkcjonowania części administracji publicznej, a także zwiększenie efektywności wykonywania zadań powierzonych osobom zatrudnionym w działach
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Jesteśmy jednostką budżetową. W 2016 r. niektórzy nasi pracownicy będący honorowymi dawcami krwi korzystali z dni wolnych z tego tytułu. Czy wynagrodzenie za te dni powinniśmy zaliczyć do podstawy wymiaru nagrody rocznej?
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje nagroda.
Prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Termin wypłaty trzynastek za 2015 r. przez takich pracodawców upływa z końcem marca 2016 r. Brak wypłaty w terminie powoduje, że od następnego dnia po jego upływie pracownikom przysługują odsetki za zwłokę.
Obowiązek wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego, tzw. trzynastki, mają, co do zasady, jednostki sektora państwowego. Taka premia przysługuje pracownikom samorządowym, nauczycielom oświatowym i akademickim oraz pracownikom niepedagogicznym za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy.
Jesteśmy jednostką budżetową. Czy dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastkę, powinniśmy pomniejszyć o dzień wolny udzielony pracownikowi z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności w celu wykonania przez niego badań specjalistycznych zgodnie z ustawą o rehabilitacji pracowników niepełnosprawnych?
Pracownicy jednostek sfery budżetowej mają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Termin wypłaty trzynastek przez takich pracodawców upływa z końcem marca. Świadczenie to może przysługiwać także osobom wykonującym pracę na rzecz podmiotów z sektora prywatnego, jeśli odpowiednie postanowienia w tym zakresie przewidują ich przepisy