Ustalenia, czy Transakcje dokonywane pomiędzy Spółką a Wykonawcą na podstawie Umów zawartych w trybie przetargu nieograniczonego, zmienianych w okresie ich obowiązywania w zakresie warunków realizacji Transakcji, w tym także w zakresie cen ustalonych w trybie przetargu nieograniczonego, podlegają wyłączeniu z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 6
Czy czynsz płacony przez Spółkę opodatkowaną ryczałtem od dochodów spółek za składnik majątkowy najmowany od Udziałowca będzie wiązać się z powstaniem po stronie Spółki dochodu podlegającego opodatkowaniu na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 w zw. z ust. 3 ustawy o CIT.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Czy w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi wynikającymi z Umów Konsorcjum zawartymi w celu wspólnego wykonania zamówienia publicznego, zachodzi możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1, ze względu na wystąpienie przesłanki opisanej w art. 11n pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Do nabywanych przez Powiat usług wykonania robót budowlanych w ramach budowy budynku mieszkalnego (PKOB 1130) zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku w wysokości 8%. Natomiast, preferencyjna stawka podatku nie będzie miała zastosowania dla robót budowlanych realizowanych poza obiektem. Zatem do tych robót zastosowanie znajdzie podstawowa stawka VAT w wysokości 23%.
Zmiana utrwalonej przedtem, a korzystnej dla podatnika wykładni przepisów podatkowych powinna być wdrożona z poszanowaniem zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań, a więc nie wstecznie, a nawet nie od razu (wyrok NSA z 17 kwietnia 2019 r., sygn. akt I FSK 494/17).
Opodatkowanie świadczonych usług w ramach zadania będącego przedmiotem zamówienia publicznego.
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla realizacji projektu.
Stawka podatku dla nabywanych usług w ramach zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest Bieżące utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni (...).
W zakresie zastosowania 0% stawki podatku na dostawę statku wykorzystywanego do kontroli połowów.
Jaka jest właściwa stawka podatku VAT w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego?
Nasza jednostka prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób prawnych. Jest również obowiązana do wyboru dostawców usług w przetargu. W jednym przypadku nie wypełniła tego obowiązku. Zleciła wykonawcy usługę bez przetargu, umowa ta staje się więc niezgodna z prawem. Czy koszt wykonania takiej usługi stanowi koszt uzyskania przychodu? Czy można odliczyć VAT przy tej usłudze
Jesteśmy spółką z o.o. Zamierzamy wystąpić z ofertą w przetargu na zamówienie publiczne wraz z dwiema firmami (spółką akcyjną i z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą), z którymi na tę okoliczność utworzymy konsorcjum. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wskazuje, że „wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. jako konsorcjum - spółka cywilna)”. Zamówienie